• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

ابراز خرسندی امام جمعه ایلام از حرکت ایل خزل برای برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید خزل

  • کد خبر : 1174
  • 03 آبان 1401 - 7:12
ابراز خرسندی امام جمعه ایلام از حرکت ایل خزل برای برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید خزل
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه رزمندگان ایل خزل پیمان نامه حفاظت از نظام را با خود خود امضا کردند، گفت: شهدا و ایثارگران در انقلاب اسلامی نمادهای واقعی جانفشانی و ایثار هستند، ولی حق مظلومیت این قشر به خوبی ادا نشده است.

به گزارش هاوار زاگرس ؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز دوشنبه در دیدار با سران و بزرگان ایل خزل و دست اندرکاران برگزاری یادواره شهدای این ایل اظهار داشت: حق مردم استان ایلام و ایستادگی جانانه آنها در طول دفاع مقدس با وجود سوژه های بکر و نابش ادا نشده و جای این سوژه ها در تولید فیلم، کتاب، مستند، نمایش و رمان احساس می شود.

وی افزود: مردان در جبهه و زنان در پشت جبهه بودند و همه ایلات و طوایف در حفاظت از مرزهای استان ایلام در برابر تهاجم دشمنان نقش داشتند که باید به آنها پرداخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: برقراری ادارات و مدارس در زیر چادرها و آوارگی مردم یک افسانه واقعی است که باید برای نسل های کنونی و آینده یادگار بماند.

وی تاکید کرد: باید خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان جبهه ها ثبت و ضبط شود، چراکه بیشتر این افراد به علت کهولت سن یا جراحات ناشی از جنگ به تدریج از دنیا می روند و خاطرات ارزنده و ناب دفاع مقدس با آنها نیز مدفون می شود.

وی با ابراز خرسندی از حرکت ایل خزل برای برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید این ایل تاکید کرد: سنت زیبایی که در ایل خزل شکل گرفته باید در بین سایر ایلات و طوایف نیز اشاعه پیدا کند، اینکه هرسال یک طایفه این ایل میزبان برگزاری یادواره شهداست که با همراهی و همفکری سایر طوایف این ایل برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار به موضوع اغتشاشات اخیر هم اشاره کرد و گفت: دشمن با تبلیغات گسترده و نیروهای آموزش دیده خود به کف خیابان آمد و نسل دهه ۸۰ را در اهداف خود نشانه گرفت در حالی که خون شهدا و مظلومیت ایثارگران حافظ این انقلاب است.

وی یادآور شد: سال ۵۹ رزمندگان عشایر ایل خزل در هنگامه فتح میمک در حرکتی زیبا و تاریخی یک پیمان نامه را با خون خود امضا کردند و اکنون با توجه به تبلیغات دشمن در بین نسل جدید، باید خاطره امضای خون رزمندگان میمک را دهه هشتادی ها در حاشیه برگزاری یادواره شهدا تکرار کنند تا تقدیم رهبری شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: بزرگان ایلات و طوایف در بین نسل جدید تاثیرگذار هستند و در موضوع جهاد تببین و روشنگری واقعیت ها برای جوانان و نوجوانان بزرگان قبابل نباید سکوت کنند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام هم اظهار داشت: یادواره های مردمی همواره از شکوه خاصی برخوردار است و مردم هرگاه پای کار آمدند به توفیق رسیده ایم.

سردار جمال شاکرمی افزود: باید در یادواره ۴۰۰ شهید ایل خزل اهداف و ابعاد مهم یادواره که مشارکت انبوه مردم در دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان تبین شود.

وی تاکید کرد: مشکلات و بضاعت اندک مالی نباید از کیفیت کار کم کند هرچند سپاه نیز در حد توان خود در برگزاری باشکوه این یادواره با بانیان آن که طوایف مختلف ایل خزل هستند، مشارکت می کند./م

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.