• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام؛

استادان و پژوهشگران مجاهدان خط مقدم هستند

  • کد خبر : 1844
  • 15 آذر 1401 - 4:08
استادان و پژوهشگران مجاهدان خط مقدم هستند
آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ایلام با حضور مسئولان و اعضای هیات علمی در تالار همایش‌ فرزانگان این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش هاوار زاگرس؛ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام روز دوشنبه در حاشیه این آیین اظهارداشت : سال گذشته مقالات Q۱ و Q۲ دانشگاه ایلام که شامل چارک اول و دوم بوده در مجلات بین المللی به چاپ رسید که این مهم رشد ۳۲ درصدی را در پی داشت.

محمدمهدی احمدی افزود: سال گذشته ۹۸ مقاله Q۱ توسط فرهیختگان دانشگاه ایلام به چاپ رسید ، در بحث شرکت های دانش بنیان ۲۰ واحد فناوری جدید در مرکز رشد این دانشگاه پذیرش شد ، همچنین در این بازه زمانی( سال ۱۴۰۰) ۲ شرکت دانش بنیان و یک شرکت شتاب دهنده دانش بنیان به دانشگاه ایلام اضافه شده است.

وی تاکید کرد: برای اولین بار نیز یکی از واحدهای فناور به سطح آمادگی فناوری ۸ دست پیدا کرد که این مهم نیز برای دانشگاه ایلام توفیقی بزرگ محسوب می شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام یادآور شد: همچنین ۲ تفاهم نامه با دانشگاه های ایتالیا برای تبادل دانشجو و برگزاری همایش های مشترک منعقد شده است.

احمدی از انعقاد یک تفاهم نامه با استان اوسط عراق نیز خبر داد و گفت: طی سال آینده یک همایش مشترک با استان واسط عراق با عنوان خاورمیانه دروازه تاریخ و تمدن برگزار خواهد شد.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ایلام نیز در این آیین گفت: اسلام دین علم و آگاهی است و پیامبر گرامی اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) بر این مهم تاکید فراوان دارند.

حجت الاسلام مهاجر مهدوی راد بر لزوم سرمایه گذاری و تشویق بیشتر برای تحقیق و پژوهش در کنار فعالیت های آموزشی در مراکز علمی تاکید کرد و افزود: پژوهش حلقه ارتباطی بین علم و آموزش است و برای پیشرفت کشور در عرصه های مختلف باید با پژوهش محوری درست حرکت کنیم.

وی، استادان و پژوهشگران را مجاهدان خط مقدم علم برشمرد و ادامه داد: با مجاهدت و تلاش علمی، ضمن ارتقاء رتبه های علمی دانشگاه، در مسیر کسب علم و فناوری گام برداشته و به رسالت خود عمل خواهیم نمود.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1844

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.