• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
استاندار ایلام ؛

استان ایلام یکی از استان های پر ظرفیت برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف است

  • کد خبر : 2596
  • 06 اسفند 1401 - 22:22
استان ایلام یکی از استان های پر ظرفیت برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف است
استاندار ایلام با بیان اینکه مقدمات احداث کارخانه تولید کربن دی سولفید با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری شرکت چینی در ایلام فراهم است، گفت: عمده مواد اولیه کارخانه کربن دی سولفید ایلام از خود استان تامین می شود.

به گزارش هاوار زاگرس؛ بهرام نیا روز شنبه در نشست با معاونان شرکت بای جین کشور چین (بزرگترین شرکت دی سولفید کربن در جهان ) و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام و مدیران حوزه اقتصادی استان، اظهار کرد: تمامی مقدمات احداث کارخانه تولید دی سولفید کربن با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری شرکت چینی بای جین در ایلام فراهم است و تمامی مدیران استان باید برای ایجاد این کارخانه اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه شرایط اقلیمی و آب های موجود در پشت سدها نیز ظرفیت خوبی برای ایلام مهیا کرده است، گفت: ایلام ظرفیت های بالقوه ای دارد و در حوزه های مختلف معدنی، کشاورزی و آبزی با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی و آب های موجود در پشت سدها می توان از این ظرفیت در راستای توسعه استان بهره گرفت.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه ایلام ۱۱ درصد منابع گاز و نزدیک ۶ درصد نفت کشور را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: هم اکنون فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام در حال اجراست و اکتشاف در منطقه باباگیر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه همه مدیران استانی از سرمایه گذاران شرکت بای جین کشور چین برای توسعه اقتصادی استان استقبال می کنند، یادآور شد: استان ایلام ۴۳۶ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و این ظرفیت در راستای صادرات محصولات پتروشیمی و ضنایع پایین دستی یک مزیت بسیار ارزشمند برای سرمایه گذاری در استان است.

بهرام نیا یادآور شد: استان ایلام یکی از استان های پر ظرفیت برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف است و از اینکه شرکت بای جین این استان را برای سرمایه گذاری انتخاب کردند، استقبال می شود و این استان ظرفیت های معدنی، نفت و گاز، پرورش آبزیان، کشاورزی، دامی و سایر بخش ها دارد که می تواند با سرمایه گذاری خارجی، این ظرفیت ها به کار گیری و موجب توسعه شود.

وی با بیان اینکه از ظرفیت مرز مهران و گمرک ایلام برای صادرات محصولات تولیدی و فرآوری شده صنایع پتروشیمی استفاده شود، گفت: از دیپلماسی اقتصادی بین دو کشور و سرمایه گذاری در استان ایلام به واسطه سفر ریاست جمهوری به کشور چین استقبال می شود و این ارتباط برای هر دو کشور بهره های فراوانی به همراه خواهد داشت.

استاندار ایلام بیان کرد: انتخاب استان ایلام برای سرمایه گذاری برای تولید دی سولفید کربن آگاهانه است که با توجه به زیرساخت های لازم موجود در این استان، همه مسئولان استان از این سرمایه گذاری منطقی و اصولی استقبال و همکاری لازم را خواهند داشت و انتظار می رود که شرکت چینی در اجرای این کارخانه در استان مصمم و پیگیری های لازم را تا مرحله اجرایی شدن داشته باشند.

معاون مدیرعامل شرکت بای جین شانگ های چین نیز در این نشست، اظهار کرد: بسیار خوشحال هستیم که امروز در استان ایلام برای فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری به سر می بریم، این شرکت در حوزه تولید دی سولفید کربن شرکت بزرگی در جهان است و دارای پیشرفته ترین تکنولوژی در این زمینه در جهان است.

نیوفاچانگ یادآور شد: شرکت بای جین شانگ های چین بزرگترین شرکت تولید دی سولفید کربن در جهان دارای ۷ کارخانه شامل ۶ کارخانه در چین و یک کارخانه در کشور هند است و هدف از سفر به استان ایلام برای جست و جوی ظرفیت های سرمایه گذاری است، این شرکت برای تولید ۶۰ هزار تن دی سولفید کربن در سال با سرمایه گذاری ۴۰ میلیون دلار آمادگی لازم را دارد.

وی بیان کرد: برای سایر صنایع پایین دستی هم آمادگی لازم برای سرمایه گذاری وجود دارد، برای تولید دی سولفید کربن و احداث کارخانه در استان، ۹۰ هزار متر مکعب گاز ،۴ مگاوات برق، ۱۸۰ تن گوگرد، ۵۰۰ متر مکعب آب به صورت روزانه نیاز است.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.