• امروز : چهارشنبه - ۲۲ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 10 April - 2024
4
معاون عمرانی استاندار ایلام ؛

اعتبار مورد نیاز تملک اراضی مناطق بالادست سد سیمره بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان است

  • کد خبر : 1415
  • 17 آبان 1401 - 5:10
اعتبار مورد نیاز تملک اراضی مناطق بالادست سد سیمره بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان است
معاون استاندار ایلام خواستار تعیین تکلیف تملک اراضی کشاورزی بالادست سد سیمره و جابجایی ۴۸ خانوار روستای تلخاب شد

به گزارش روابط عمومی استانداری، سعید هژبری در نشست بررسی مشکلات اراضی بالادست سد سیمره اظهار داشت: بارها موضوع تعیین تکلیف اراضی بالادست سد سیمره و روستای تلخاب توسط استاندار از طریق رییس جمهوری، معاون اول و وزیر نیرو پیگیری و در نهایت مقرر شد تا تراز ۷۳۰ متر در مناطق یاد شده تملک صورت گیرد و همچنین موضوع فروریزش بخشی از روستای تلخاب که باعث ترک خوردگی شدید ۴۸ منزل مسکونی شده است توسط مدیران سد آب نیرو تعیین تکلیف شوند.

وی با انتقاد از تعیین تکلیف نشدن مناطق بالادست و پایین دست سد و نیروگاه سیمره تاکید کرد: وزارت نیرو و مدیران سد و نیروگاه سیمره به لحاظ مسئولیتی که دارند برای تعیین تکلیف وضعیت مناطق بالادست و پائین دست سد تصمیم معقولی بگیرند.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه مسائل و مشکلات در ۲ حوزه بالادست و پایین دست سد علیرغم پیگیری های و مکاتبه‌ عدیده همچنان باقی مانده است، گفت: مسوولان و متولیان امر با جدیت مطالبات مردم را پیگیری و پرداخت کنند.

هژبری یادآور شد: میزان اعتبار مورد نیاز برای تملک اراضی مناطق بالادست سد امروز بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان است در حالی که اگر ۱۰ سال قبل، اراضی موصوف تملک می شد خیلی کمتر از این مبلغ بود و امروز میزان خسارات در حوزه های مختلف باید به روز کارشناسی شده و پرداخت شود.

وی اضافه کرد: مسوولان وزارت نیرو و مدیران سد و نیروگاه سیمره ظرف یک هفته نحوه تملک اراضی و مطالبات مردم را در مناطق بالادست و پائین دست سد سیمره مشخص کنند.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.