• امروز : سه شنبه - ۲۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 9 April - 2024
4
سرپرست شرکت آب منطقه ای ایلام؛

ایلام تنها استان کشور که چاه غیرمجاز ندارد

  • کد خبر : 2627
  • 10 اسفند 1401 - 1:22
ایلام تنها استان کشور  که چاه غیرمجاز ندارد
سرپرست شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: در دو سال گذشته وضعیت بارش استان بسیار نگران کننده بود و سال گذشته خشکترین استان کشور بودیم که هم بر رودخانه ها و هم بر سطح آب های زیرزمینی استان تاثیر بسیار منفی گذاشت.

به گزارش هاوار زاگرس ؛ صادق علیمرادی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان ( کارگروه استانی سازگاری با کم آبی) که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد، اظهار داشت: ایلام با میانگین ۴۲۵ میلیمتر بارش، از استان های پربارش کشور محسوب می شود که در همین راستا از ابتدای سال آبی تا کنون از ۲۸۲ میلیمتر بارش نزولات آسمانی بهره مند شده‌ایم

وی افزود: در دو سال گذشته وضعیت بارش استان بسیار نگران کننده بود و سال گذشته خشکترین استان کشور بودیم که هم بر رودخانه ها و هم بر سطح آب های زیرزمینی استان تاثیر بسیار منفی گذاشت.

سرپرست شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: کسری مخزن آبخوان های آبرفتی ایلام ۳ میلیون متر مکعب است که برای جلوگیری از افت سطح آب‌های زیرزمینی و کاهش آبدهی رودخانه‌های استان در فصول مختلف از کشت محصولات پر آب‌بر ممانعت به عمل آمده است.

علیمرادی ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای استان برنامه‌های میان مدت و بلند مدتی برای حفظ و تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت برای تمام استان تدوین نموده است.با رصد به موقع دشت های استان، ایلام، تنها استان کشور است که چاه غیرمجاز ندارد.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.