• امروز : چهارشنبه - ۲۲ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 10 April - 2024
4

بازگشایی مدارس سور ناتمام نشود

  • کد خبر : 907
  • 24 آذر 1400 - 16:51
بازگشایی مدارس سور ناتمام نشود
آری ! تا به امروز براساس تصمیمات اتخاذ شده ،طی چند مرحله مدارس مقاطع مختلف بازگشایی شده و صدای هیاهوی بچهها در همسایگی ما به گوش می رسد !غریو شادمانی کودکانه ای که بیم آن می رود در کوتاه مدت رنگ وبوی دیگری به خود گرفته و رخت عزا بر تن خانوارها بپوشاند!

هاوار زاگرس، مجتبی قیطاسی :: چند وقتی می شود که رسانه ها از مخاطرات کرونا و ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی نمی نویسند ،مسئولین ودستگاههای مرتبط بدلیل قرار گرفتن در برزخ ماندن یارفتن ،آنچنان به این مساله حساسیت نشان نمی دهند.

البته رفتار وتصمیم گیری های متصدیان امر در سطوح مختلف مدیریت کشور با تضاد و دوگانگی همراه است ،از سویی از کاهش شدید رعایت پروتکل های بهداشتی ناله سر می دهند ،از سویی دیگر با اتخاذ تصمیمات مخربی همچون بازگشایی بی محابای مدارس ،دانشگاهها و همچنین برگزاری تجمعات متعدد مسیر را برای گُر دوباره آتش کرونا هموار می کنند.

همه این اتفاقات در حالیست که با وجود سرعت گرفتن واکسیناسیون اما همچنان کرونا هم بیمار می کند ،هم بستری می کند وهم می میراند ! به واقع درست همانند رفتاری که کرونا در مقاطع مختلف داشته است ،در این مقطع تاحدودی به آرامی گراییده تا با اغفال مردم ودر راس آن شادمانی مسئولین در یک پیروزی متوهمانه ،اتفاق تاریخی “تنگه اُحُد”را فرا روی مردم بگشاید!

آری ! تا به امروز براساس تصمیمات اتخاذ شده ،طی چند مرحله مدارس مقاطع مختلف بازگشایی شده و صدای هیاهوی بچهها در همسایگی ما به گوش می رسد !غریو شادمانی کودکانه ای که بیم آن می رود در کوتاه مدت رنگ وبوی دیگری به خود گرفته و رخت عزا بر تن خانوارها بپوشاند!

آنگونه که مسئولین بهداشت ودرمان نیز اذعان دارند ،بازگشایی مدارس می بایست تابعه شیوه نامه های سخت گیرانه ای از جنس کاهش تعداد دانش آموزان در کلاس ها ،رعایت فاصله گذاری و براساس برنامه واکسیناسیون آنان باشد . اما بررسی مواضع این روزها مسئولین بهداشت ودرمان بیانگر این واقعیت تلخ است که آنطور که انتظار داشته اند رقم نخورده است !

تمامی متخصصین وصاحب نظران بر این امر اتفاق نظر دارند که واکسیناسیون به صورت صددرصدی نمی تواند امنیت مردم را در مقابل کرونا تامین نماید . این نکته را ه مباید اضافه کرد در حال حاضر جمعیت زیر دوازده سال و بخش قابل توجهی از جمعیت زیر هجده سال که اتفاقا دانش آموزان در این رنج سنی قرار دارند ،واکسینه نشده اند . این نکته را هم باید اضافه کرد که واکسیناسیون دوز دوم کشور هنوز به هشتاد درصد نرسیده است ،این یعنی بازگشایی بی محابای مدارس می تواند خطر آفرین باشد .

دو روز پیش نیز در گام دوم بازگشایی مدارس ،دانش آموزان ابتدایی که از نظر سنی وعقلی در سطحی نیستند که انتظارات برای رعایت شیوه نامه ها را برآورده سازند ،راهی مدارس شده اند و همین موضوع باعث شده تا با درکنار هم گذاشتن قطعات این پازل ،تصویری بنام نگرانی در بین اولیای آنان ترسیم شود .

از اینرو برکسی پوشیده نیست که بازگشایی مدارس با شیوه جاری وبدون توجه به الزامات تعیین شده از سوی ستاد کرونا ، زمینه ساز مخاطراتی در جامعه خواهد شد ،مخاطراتی که بدلیل نگاه برتری جویانه مسئولین در امر مقابله با کرونا و اعلام زودهنگام پیروزی در میدان نبرد با کرونا ،کرکره چشم مسئولین امر را پایین کشیده است تا آنان نبینند آنچه را که باید بر اساس آن تصمیم عقلانی اتخاذ نمایند!

مدیران ستاد کرونا ،مدیران دانشگاه علوم پزشکی و مسئولین آموزش وپرورش باید این نکته را مدنظر داشته باشند که این شیوه بازگشایی مدارس ممکن است کار دست مردم بدهد !کاری نشود از این سور ناتمام ،صدای ناله و شیون برخیزد!

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.