• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
مدیرکل راهداری ایلام خبر داد؛

برفروبی ۷۷کیلومتر از محورهای شریانی استان

  • کد خبر : 2044
  • 04 دی 1401 - 9:54
برفروبی ۷۷کیلومتر از محورهای شریانی استان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: طی فعالیت سامانه بارشی اخیر ۷۷ کیلومتر از محورهای شریانی استان توسط عوامل راهداری برف‌روبی شد.

به گزارش هاوار زاگرس ؛ سیدزاهدین چشمه خاور اظهار داشت: براساس گزارش امروز ادارات تابعه و رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان طی شبانه روز گذشته در ۱۳ محور ارتباطی از شهرهای استان بارش برف و باران گزارش شده است.

به گفته وی، در شبانه روز گذشته تاکنون ۱۵۵ تن شن و نمک‌ در جاده‌های استان مصرف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای ایلام با بیان اینکه با تلاش نیروهای راهداری ریزش برداری در ۹۵ مقطع از محورهای این استان انجام شد، بیان کرد: کمک رسانی به ۵۳ دستگاه خودرو نیز طی شبانه روز گذشته توسط عوامل راهداری انجام شده است.

چشمه خاور با بیان‌اینکه هم‌اکنون بارش ها در چند محور ادامه دارد، گفت: با وجود ادامه بارش ها در استان و با تلاش عوامل راهداری همه راه های اصلی، فرعی و روستایی این استان باز و تردد در آنها در جریان است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۲ گروه راهداری (ثابت و سیار) با ۲۲۸ نیروی انسانی مستقر در راهدارخانه های استان مستقر هستند و رفع مشکلات احتمالی، برف روبی و نمک پاشی نقاط مختلف جاده ای را بر عهده دارند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام از ذخیره سازی ۱۱ هزار تن ماسه و نمک به منظور بازگشایی راه‌ها در زمان وقوع برف و یخبندان، در ۱۳ راهدارخانه استان خبر داد و یادآور شد: اقداماتی مانند لایروبی دهانه پل‌ها، بستر رودخانه‌ها و شانه‌سازی محل‌هایی که تخریب شده برای فصل سرما انجام شده است.

چشمه خاور اضافه کرد: برای جلوگیری از بسته شدن راه‌های روستایی در هنگام بارش نزولات آسمانی با دهیاری‌ها و بخشداری‌های استان هماهنگی های لازم به عمل آمده و در صورت بسته شدن این مسیرها از ظرفیت این نهادها به منظور پاکسازی و برف‌روبی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند در هنگام سفرهای زمستانی با شماره گیری ۱۴۱ از اطلاعات راه‌های استان و کشور مطلع شوند./م

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2044

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.