• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام؛

بیش از۶۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌‌های استان موجود است

  • کد خبر : 1427
  • 18 آبان 1401 - 9:31
بیش از۶۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌‌های استان موجود است
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت : در هفته کتاب برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» برگزار می شود.

به گزارش هاوار زاگرس؛ سمیه حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه برنامه های هفته کتاب در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و گسترش زنجیره کتابخوانی برگزار می شود، تصریح کرد: در ایام هفته کتاب، کتابداران کتابخانه عمومی به مدارس نزدیک کتابخانه ها مراجعه و نسبت به توزیع و‌اهدای کتاب در بین دانش آموزان اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به بخشودگی جرایم کتاب امانتی که به کتابخانه ها عودت داده نشده است، ابراز کرد: از ۲۲ تا ۲۷ آبان افرادی که کتاب از کتابخانه امانت گرفته اند و تحویل نداده اند، می توانند نسبت به مراجعه به کتابخانه های استان برای تحویل کتاب اقدام کنند.

حیدری تصریح کرد: در برخی ادارات و نهادها و دستگاه های اجرایی استان، کتاب هایی در کتابخانه های مستقر و مربوطه وجود دارد که مورد استفاده نیست و این کتاب ها می تواند در کتابخانه های روستاهای استان مورد استفاده قرار گیرد.

وی از برگزاری برنامه های از حمله روایت مادری در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از ظرفیت کتاب اشاره کرد و افزود: در این برنامه در استان از کتاب لحظه های ناگزیر از زبان شهید احمد کرمی رونمایی شد.

حیدری با بیان اینکه جشنواره رضوی یکی از برنامه های شاخص در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ رضوی بوده است، ابراز کرد: رونمایی از کتاب و تازه های نشر، برگزاری نشست های نقد کتاب، برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های این نهاد در استان بوده است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۴تقاهم نامه در راستای توسعه و توجه به کتاب در استان با نهادها و دستگاه های اجرایی استان منعقد شده است، یادآور شد: در حال حاضر در استان ۳۲ هزار و ۲۵۶ متر مربع فضای کتابخانه ای در استان وجود دارد که ۱۹ هزار و ۲۱۸ متر مربع زیربنای کتابخانه های استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶ هزار نفر عضو کتابخانه‌های ایلام هستند، افزود: ۵۴ باب کتابخانه در استان ایلام فعال بوده و بیش از۶۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌‌های استان موجود است.

وی بیان کرد: قبل از کرونا ۲۴ هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان بودند، در ایام کرونا این تعداد به ۹ هزار نفر کاهش یافت که اکنون با کاهش کرونا، به ۲۶ هزار عضو افزایش یافته است.

حیدری با بیان اینکه تلاش می شود در مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کتاب خوب در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: در‌ نهاد کتابخانه‌ها برای تمام سلایق و سنین جامعه کتاب متناسب تهیه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با بیان اینکه سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمدهای شهرداری‌ها پرداخت نشده است، گفت: تلاش می شود که از ظرفیت خیرین و نیکوکاران در راستای توسعه فضاهای کتابخانه ای در استان، اهدای کتاب، اختصاص کتاب به کتابخانه ها و در نهایت توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه استفاده شود.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.