• امروز : چهارشنبه - ۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 27 March - 2024
5

بیش از ۳۱۲ خانوار دهلرانی از نعمت گاز برخوردار شدند

  • کد خبر : 2462
  • 15 بهمن 1401 - 21:08
بیش از ۳۱۲ خانوار دهلرانی از نعمت گاز برخوردار شدند
کشاورز از گازرسانی به روستای هاویان تا پایان سال‌جاری خبر داد و افزود: برای گازرسانی به این روستا ۲۱ میلیارد ریال هزینه خواهد شد و در مجموع ۲۰ خانوار ساکن در روستا نیز از نعمت گاز برخوردار می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در این مراسم گفت: این روستاها شامل خربزان بالا و پائین، سرکمر، بیشه‌دراز، سادات عین‌غائم، چم‌هندی، ابوغویر، صمانه و ۹ واحد تولیدی و صنعتی هستند که در مجموع برای گازرسانی به این روستاها و صنایع بیش از ۵۱ هزار‌متر شبکه توزیع گاز اجرا شده است.

گزارش هاوار زاگرس ” محمود کشاورز” با اشاره به اینکه برای گازرسانی به این تعداد صنایع ۱۳ میلیارد و ۶۰۷ میلیون ریال از محل اعتبارات به شرکت ملّی گاز ایران هزینه شده است، اظهار داشت: شرکت گاز استان در راستای تحقق نامگذاری سال جاری، گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به این تعداد روستا ۲۰۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت ملّی گاز ایران هزینه شده است، تصریح کرد: با گازرسانی به این تعداد روستا، بیش از ۳۱۲ خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به مناطق کمتر‌برخوردار و مرزی استان دارد که تلاش می‌شود تا پایان سال آینده، در اقصی نقاط استان روستاهایی که از نظر سرانه هزینه خانوار دارای قابلیت گازرسانی هستند، گازدار شده و به اتمام برسند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه با گازرسانی به این تعداد روستا، ضریب نفوذ گازرسانی در روستاهای دهلران به ۹۹ درصد افزایش می یابد، گفت: خدمات ‌رسانی و رساندن سوخت پاک در مناطق روستایی این استان بالاتر از میانگین کشوری است و هم‌اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و بیش از ۹۸ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

کشاورز از گازرسانی به روستای هاویان تا پایان سال‌جاری خبر داد و افزود: برای گازرسانی به این روستا ۲۱ میلیارد ریال هزینه خواهد شد و در مجموع ۲۰ خانوار ساکن در روستا نیز از نعمت گاز برخوردار می شوند.

همچنین نماینده حوزه جنوبی استان در این مراسم از گازرسانی به مناطق مختلف استان به‌خصوص حوزه جنوبی استان قدردانی کرد و گفت: آحاد مختلف مردم حق دارند از همه امکانات زیرساختی، رفاه و آسایش مناسب برخوردار شوند که خوشبختانه شرکت گاز استان در گازرسانی به نقاط محروم و کمتر توسعه یافته استان موفق عملکرده است.

” بهزاد علیزاده ” با اشاره به اینکه نگاه دولت به مشکلات مردم به‌خصوص مناطق محروم قابل توجّه است، افزود: در سال گذشته با دستور وزیر نفت و افزایش سرانه هزینه گازرسانی، برای ۱۴ روستای حوزه جنوبی استان از جمله ۹ روستا در دهلران، ۲ روستا در آبدانان و ۳ روستا در دره‌شهر که فاقد قابلیت گازرسانی بودند، مجوز اخذ گردید و خوشبختانه با تلاش شرکت گاز استان در کمترین زمان ممکن گازدار شدند.

وی به گازرسانی به دورترین روستاها اشاره کرد و اظهار داشت: خدمات نظام در حوزه‌های مختلف در جهت رفاه مردم حتی در دورترین روستاها هم قابل لمس است و شرکت گاز استان در بحث گازرسانی به‌خوبی عمل کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری ایلام با اشاره به اینکه خدمات دولت سیزدهم طی یکسال گذشته در استان قابل دفاع و دامنه این خدمات در دورترین روستاها قابل لمس است، گفت: دهه‌فجر فرصتی برای پرداختن به کارنامه دولت و بیان عملکردهاست و در جراحی اقتصادی، کارهای اساسی خوبی انجام شده که انتظار می‌رود شاهد رشد اقتصادی در کشور باشیم و در جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله) است، بایستی مردم را در جریان امور قرار دهیم.

” محمد‌سبحان حسنی” با بیان اینکه برنامه افتتاح پروژه‌های شهرستان دهلران، امروز با افتتاح گازرسانی به روستای بیشه‌دراز شروع و آخرین پروژه نیز که پایان‌بخش این سفر بود، گازرسانی به روستاهای مرزی چم‌هندی، عین‌غائم، صمانه و ابوغویر بوده‌است، افزود: این نشان از حضور گسترده و توجه شرکت گاز به اقصی‌نقاط استان، به‌خصوص مردم مستقر در مناطق مرزی، محروم و کمتر‌برخوردار است که قابل تقدیر و قدردانی است.

وی با اشاره به اینکه در ایام الله دهه فجر ۷۴ پروژه در دهلران به بهره‌برداری و ۶ پروژه کلنگ‌زنی شد، اظهار داشت: گازرسانی به روستاهای نقاط مرزی باعث کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها می شود که خوشبختانه امروز ۸ روستا و ۹ واحد تولیدی و صنعتی در نقاط مرزی گازدار شدند./م

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2462

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.