• امروز : چهارشنبه - ۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 27 March - 2024
9
مدیرعامل شرکت گاز ایلام؛

بیش از ۸ هزار پایش مصرف گاز در سطح ادارات استان انجام شده است

  • کد خبر : 2622
  • 10 اسفند 1401 - 0:50
بیش از ۸ هزار  پایش مصرف گاز در سطح ادارات استان  انجام شده است
مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: از ابتدای شروع طرح پایش مصرف گاز ادارات تاکنون، گاز ۶۸ اداره پر­مصرف در اقصی نقاط استان بدلیل عدم رعایت الگوی مصرف، قطع شده‌ است.

به گزارش هاوار زاگرس؛ محمود کشاورز روز سه شنبه با اشاره به اینکه در بازدیدهای صورت گرفته از آغاز شروع فصل سرد سال تاکنون، ۲ هزار و ۸۳۲ مورد اخطار کاهش مصرف به دستگاه های اجرایی استان داده شده‌ است، اظهار کرد: تاکنون هشت هزار و ۸۳۰ مورد پایش مصرف گاز در سطح ادارات استان، مراکز آموزشی و فرهنگی، ورزشی، عمومی و … انجام شده است.

وی افزود: با فرا رسیدن فصل سرد سال و افزایش بی‌رویه مصرف گاز و ضرورت استفاده بهینه از این نعمت خدادادی، به جهت جلوگیری از قطع احتمالی گاز در بخش‌های خانگی، وزیر کشور آذرماه سال‌ جاری به استانداران ابلاغ کرد، کلیه دوایر دولتی بایستی دمای وسایل گرمایشی خود را در دمای ۱۸ درجه سانتیگراد تنظیم کنند.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه طرح پایش مصرف گاز ادارات در استان با هدف شناسایی مشترکان عمومی پرمصرف انجام می‌شود، تاکید کرد: در این طرح، اکیپ‌های پایش مصرف شرکت، میزان مصرف گاز ادارات، سازمان‌های دولتی و اماکن عمومی را رصد کرده و در صورت بالا بودن مصرف از میزان ابلاغی، در مرحله اول تذکر و اخطار داده می‌شود.

کشاورز با اشاره به اینکه در صورت ادامه عدم توجه به اخطار کتبی و رعایت نکردن دمای رفاه در اماکن عمومی، جریان گاز ادارات پرمصرف قطع می‌شود، گفت: طرح کنترل و پایش مصرف بهینه گاز طبیعی در ادارات و سازمان‌های دولتی با هدف صرفه‌جویی و مدیریت انرژی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه جدید دولت، تعرفه گاز برای مشترکانی که در سه پله اول مصرف قرار دارند، هیچ افزایشی پیدا نکرده، اما برای پله‌های مصرفی چهارم و بالاتر، این تعرفه بصورت تصاعدی افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام یادآور شد: یکی از راهکارهای دولت برای حل مشکل ناترازی گاز در کشور، تعیین ۱۲ پله مصرف و ایجاد روش جدید در تعرفه‌گذاری انجام شده‌ است تا از این طریق میزان مصرف گاز را در سراسر کشور مدیریت شود.

کشاورز گفت: مردم نقش اساسی در مصرف بهینه گاز دارند و هر چقدر کمتر مصرف کنند، گاز بیشتری در اختیار صنایع قرار می‌گیرد و از این طریق به رشد واحدهای اقتصادی و تولیدی کشور کمک می‌ شود.

وی خاطرنشان کرد: ادارات دولتی به دلیل داشتن موتورخانه‌های بزرگ، با کاهش مصرف گاز و رعایت دمای ۱۸ درجه ابلاغی می‌توانند در کاهش مصرف گاز استان و کشور کمک شایانی کنند.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2622

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.