• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام ؛

توزیع ۹۰۰ هزار اصله نهال در استان برای اجرای طرح زراعت چوب

  • کد خبر : 2683
  • 15 اسفند 1401 - 9:44
توزیع ۹۰۰ هزار اصله نهال در استان برای اجرای طرح زراعت چوب
مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام زیرساخت‌های استان در حوزه طرح زراعت چوب و ایجاد اشتغال و کسب درآمد در این زمینه و نیز تامین چوب در کشور، گفت: برای تامین نیاز چوب کشور، طرح زراعت چوب در مناطق مختلف استان اجرایی شده است، هم اکنون ۹۰۰ هزار اصله نهال در استان برای اجرای این طرح توزیع شده است.

به گزارشس هاوار زاگرس ؛ ابراهیم پیرزادیان در گفت گو با خبرنگار ما بیان داشت : اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور طی یک برنامه چهار ساله سهم ایلام به عنوان استان موثر و شاخص کشور در زمینه تولید و کاشت نهال از این طرح ابلاغی ۷۲ میلیون اصله نهال است.

وی ادامه داد : در استان ۱۲نهالستان‌ فعال وجود دارد و در راستای اهداف سازمانی طرح کاشت نهال در عرصه های بیابانی، ۲ نهالستان جدید در ایلام برای کاشت گونه‌های جدید بیابانی در حال اجرایی شدن است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های استان در حوزه طرح زراعت چوب و ایجاد اشتغال و کسب درآمد در این زمینه و نیز تامین چوب در کشور، افزود: برای تامین نیاز چوب کشور، طرح زراعت چوب در مناطق مختلف استان اجرایی شده است، هم اکنون ۹۰۰ هزار اصله نهال در استان برای اجرای این طرح توزیع شده است.

پیرزادیان ادامه داد: منابع طبیعی استان در بخش های احیا و غنی سازی جنگل‌های طبیعی و مبارزه با بیابان زایی برنامه ریزی کرده و علاوه بر این یک تفاهم با استان واسط عراق برای اجرای طرح کمربند سبز نیز منعقد کرده است.

مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام اظهار داشت: باتوجه به اینکه ۸۹ درصد مساحت استان ایلام را منابع ملی و عرصه های طبیعی تشکیل داده بنابراین ترویج فرهنگ اهمیت حراست از منابع طبیعی جدی است و در این راستا نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه جایگاه مهمی دارد.

پیر زادیان تصریح کرد : هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی است تا با استفاده از ظرفیت مردم و سازمان‌های مردم نهاد در راستای توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری استان اقدامات موثری در راستای اهداف سازمانی صورت بگیرد چرا که منابع طبیعی متعلق به همه نسل ها است

وی ادامه داد : خوشبختانه استاندار به عنوان نماینده عالی دولت همواره در راستای توسعه فرهنگ منابع طبیعی و اختصاص اعتبارات لازم توجه ویژه ای به منابع طبیعی استان داشته که این نگاه ستودنی است

 پیرزادیان عنوان کرد : تحقق اهداف سازمانی ، حفاظت وحراست از عرصه های ملی ، ترویج منابع طبیعی ، واجرای سیاست های دولت در حوزه منابع طبیعی ازجمله موضوعات مهم است که در دستور کار اداره کل منابع طبیعی استان ایلام قرار دارد ./م

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2683

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.