• امروز : دوشنبه - ۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
2

حدود ۳۹۰ مرکز درمانی تامین اجتماعی امروز در کشور فعال است

  • کد خبر : 1039
  • 13 شهریور 1401 - 8:48
حدود ۳۹۰ مرکز درمانی تامین اجتماعی امروز در کشور  فعال است
مدیرعامل تامین اجتماعی ایلام روز یک شنبه با هیات همراه به منظور بازدید از بیمارستان شهدای زاگرس و کلنگ زنی پروژه ساختمان مشترک تامین اجتماعی و مدیریت درمان وارد ایلام شد.

به گزارش هاوار زاگرس؛ میرهاشم موسوی در دیدار با امام جمعه ایلام بیان داشت: زیرساخت ها حوزه رفاه اجتماعی رضایت بخش است که امیدواریم این زیرساخت ها را ارتقا دهیم.وی گفت : امید به زندگی در کشور در حال حاضر بیش از ۷۰ سال است که با خدمات بهداشتی و زیرساخت های که انجام شده این رقم در مقایسه با گذشته افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.

موسوی اظهار کرد: حدود ۳۹۰ مرکز درمانی در کشور امروز فعال است که از این تعداد ۸۰ مرکز تخصصی و فوق و تخصصی بیمارستانی است.

وی مطرح کرد : امروز یک مرکز ستادی درمان در استان به متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در چهار طبقه در حوزه درمان و بیمه ای کلنگ زنی می شود که برای این مجموعه ۶۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام نیز در این دیدار با بیان اینکه وضعیت کشور ما نسبت گذشته با رویکرد دولت جدید بسیار امیدوار کننده است،اظهار داشت: کشورمان در حال حرکت است، روند طوری است که خود دشمنان نیز اعتراف می کنند.

کریمی تبار گفت:استان ایلام به خاطر دوران دفاع مقدس و همچنین هشت سال سازندگی پس از آن در زمینه ی عدالت اجتماعی در استان فاصله وجود دارد به طوریکه استان ۱۶ سال از توسعه عقب افتاده است، باید سازمان هایی مثل تامین اجتماعی توجه ویژه به ایلام داشته باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به نبود امکانات درمانی مناسب در استان اشاره کرد و افزود: این دغدغه بیماران استان برای رفتن به سایر نقاط کشور باید برطرف شود چراکه مردم استان با هزینه‌های زیادی برای اسکان،رفت و آمد و درمان روبرو می شوند.

وی تصریح کرد:در سازمان تامین اجتماعی علاوه بر مسئله درمانی، باید به مسئله فرهنگی توجه شود،و رویکرد فرهنگی برای مخاطبان خود داشته باشد.امام جمعه ایلام گفت: باید در زمینه ی درآمدها و تسهیلات در تامین اجتماعی به مستمری بگیران توجه ویژه شود.

مدیردرمان تأمین اجتماعی استان ایلام گفت: بیمارستان شهدای زاگرس ایلام همزمان با پرداخت بدهی به شرکت‌ها، افراد و دیگر طلبکاران و تسویه حساب مالی، به ملکیت سازمان تأمین اجتماعی درخواهد آمد.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام نیز در حاشیه دیدار رئیس سازمان تامین اجتماعی با امام جمعه ایلام با بیان اینکه بیمارستان شهدای زاگرس در آینده ای نزدیک از هیأت مدیره ای به ملکی تغییر می یابد، اظهارداشت: پس از تغییر و تحول در این بیمارستان، شاهد رشد و شکوفایی و افزایش خدمات به جامعه هدف تأمین اجتماعی در این بیمارستان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت بدهی ها و تسویه حساب مالی با طرف های مختلف همچون شرکت های بیمه ای، دارویی، پزشکان و پرسنل شرط تغییر وضعیت بیمارستان است، افزود: پس از این مرحله، بایستی گزینش کارمندان و پرسنل درمانی انجام شود و کمی و کاستی های موجود برطرف شود که طبق برنامه ریزی و هدف‌گذاری صورت گرفته از ابتدای مهرماه سال جاری، بیمارستان به ملکیت سازمان تأمین اجتماعی درخواهد آمد.

مدیردرمان تأمین اجتماعی استان ایلام دریافت بودجه های ملکی را از مهمترین پیامدهای مثبت برای بیمارستان زاگرس عنوان و تصریح کرد: در هیأت مدیره ای، انجام خدمات به بیماران به صورت هزینه درآمد بوده ولی در ملکی با اختصاص ردیف بودجه های مختلف، می توان خدمات بهتر و بیشتری به مراجعان و بیماران ارائه داد و نواقص تنها بیمارستان تأمین اجتماعی استان را کاهش داد.

مهریار سلیمانی امنیت شغلی کارکنان را از دیگر مزایای ملکی شدن بیمارستان دانست و ادامه داد: بیمارستان در حال حاضر ۴۲ تخت دارد که ۱۰ تخت ویژه شامل ۴ تخت آی سی یو و ۶ تخت سی سی یو دارد که این تعداد تخت ویژه، معادل بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی بوده و از این نظر مشکلی برای پذیرش بیماران خاص و افراد کهنسال که با بیماری های مختلف روبرو هستند، نداریم.

وی با بیان اینکه در این مرکز داروهایی که بیمه ای هستند به بیماران رایگان داده می شود و تنها داروهایی که در لیست بیمه نیستند، هزینه آن از بیماران دریافت می شود، گفت: با گرانی دارو، سازمان لیست داروهای بیمه ای را افزایش داده و سعی شده که حمایت بیشتری از بیماران داشته که بازرگانی سازمان تأمین اجتماعی افزایش قیمت دارو را پرداخت کرده تا بیماران گرانی دارو را احساس نکنند./م

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1039

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.