• امروز : چهارشنبه - ۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 27 March - 2024
4
سرپرست واحد استانی دانشگاه فنی و حرفه ای ایلام ؛

دانشگاه فنی و حرفه ای ایلام آمادگی ایجاد هنرستانه های وابسته به دانشگاه را دارد

  • کد خبر : 1417
  • 17 آبان 1401 - 5:38
دانشگاه فنی و حرفه ای ایلام آمادگی ایجاد هنرستانه های وابسته به دانشگاه را دارد
سرپرست واحد استانی دانشگاه فنی و حرفه ای ایلام با مدیرکل آموزش و پرورش استان به منظور هم اندیشی در خصوص هدایت تحصیلی و تعامل در سایر زمینه های کاری مشترک دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش هاوار زاگرس؛ نظری در نشستی که صبح امروز با مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد، با بیان اینکه همواره خود را از بدنه ی آموزش و پرورش دانسته، آن اداره کل را خانه اول دانشگاه های فنی و حرفه ای قلمداد کرده که با وجود انتزاع ساختاری، باز نیازمند به تعامل و همکاری در زمینه های مختلف، بالاخص در زمینه هدایت تحصیلی می باشند.

وی با اشاره به اینکه در برخی رشته های موجود دانشگاه فنی و حرفه ای علیرغم اهمیت آنها، تعداد دانشجو به نسبت هزینه های صورت گرفته چون‌ هزینه های تامین تجهیزات و فضای فیزیکی، تشکیل کلاس و جذب استاد مربوطه عملا اندک بوده و این امر در حقیقت موجب هدر رفت سرمایه هاست و لذا جهت هدایت تحصیلی و افزایش گرایش به رشته های مذکور نیازمند ارتباط مستمر با آموزش و پرورش، تشکیل کارگروه های تخصصی مشترک و پایه سازی این رشته ها در آن سازمان هستیم.

سپس در ادامه این نشست درویشی ،مدیرکل آموزش و پرورش استان، با ابراز خرسندی از حسن انتخاب نظری بعنوان سرپرست دانشگاه فنی و استقبال از این نشست، خواستار استمرار این سلسله جلسات شد.

وی با تشریح اهمیت رشته های فنی و حرفه ای اظهار داشت: در واقع با مهارت محوری ورود مستقیم به بازار کار فراهم شده و در این راستا با ذکر نمونه مثالهائی از کارآفرینان موفق که در همان مقطع متوسطه هم با کسب حرفه و مهارت خاص خود موفق به کارآفرینی و درآمدزائی در سطح بالایی شدند بر این اهمیت تاکید داشتند و در ادامه نیز خواستار بازدید میدانی از هنرستانهای موجود استان شدند.

درویشی در این نشست با اشاره به آمایش سرزمینی پیشنهادات سازنده ای را نیز عنوان داشت و افزود: اجرای برنامه های مطرح شده و سایر مسائل مرتبط را حتما در دستور کار قرار خواهند داد، بویژه مساعدت و همیاری در خصوص ایجاد هنرستان های وابسته به دانشگاه که موقعیت بسیار مناسبی جهت آموزش مهارت به دانش آموزان با استفاده از امکانات دانشگاه فنی را فراهم می سازد .

شایان ذکر است وجود دغدغه مندی، جدیت در پیگیری طرفین و برآیند نهائی این جلسه، چشم انداز مثبتی را پیش روی ترسیم نمود که امید است به یاری پرودگار به مقصود غائی رسید.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.