• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

دیپلماسی نظام در ارتباط با همسایگان به انزوای بیشتر آمریکایی ها می انجامد

  • کد خبر : 2786
  • 26 اسفند 1401 - 22:19
دیپلماسی نظام در ارتباط با همسایگان به انزوای بیشتر آمریکایی ها می انجامد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دیپلماسی نظام اسلامی در ارتباط با کشورهای مختلف بویژه همسایگان به انزوای هرچه بیشتر رژیم استکباری آمریکا می انجامد.

به گزارش هاوار زاگرس؛ حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: حرکت های جدیدی که کشورمان برای ارتباط با کشورهای مختلف جهان آغاز کرده نویدبخش توسعه مناسبات اقتصادی و سیاسی و فرهنگی است.

وی افزود: این رویکرد پیام مهم و ارزشمندی برای جهانیان دارد که ایران اسلامی در جایگاه یک قدرت منطقه ای همواره در پی ارتباط برادرانه و دوستانه بویژه با همسایگان است.

خطیب جمعه ایلام تاکید کرد: آمریکایی ها ده ها سال در منطقه نقش آفرینی کرده و در سایه سیاست های استکباری آنها ملت های مظلوم خاورمیانه تحت ستم حکام دست نشانده آنها بودند.

کریمی تبار یادآور شد: امروز ولی در سایه سیاست های هوشمندانه نظام ارتباط با همسایگان توسعه یافته و بدون شک این رویکرد به انزوای هرچه بیشتر آمریکایی ها می انجامد.

وی با اشاره به توافق ایران و عربستان برای از سرگیری مناسبات گفت: این توافق پیام ارزشمندی برای ملت های منطقه دارد تا در سایه همکاری های کشورهای دوست هرچه بیشتر دست تجاوزکار دنیای استکبار از منطقه خارج شود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این توفیقات در سایه مقاومت در برابر توطئه های دشمنان علیه ملت ایران بدست آمده و باید تلاش کنیم این روحیه همچنان پایدار بماند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار همچنین به توطئه صورت گرفته برای شیوع مسمومیت در مدارس پرداخت و اظهار داشت: رسانه های غربی تلاش کردند این حرکت غیرانسانی را به مسوولان نظام نسبت دهند، ولی خداوند این مکر آنها را به خودشان بازگرداند.وی گفت: ملت ایران در دوران دفاع مقدس نیز با وجود آنکه دشمن بعثی از سلاح شیمیایی علیه رزمندگان اسلام استفاده کرد، حاضر به مقابله به مثل نشد و اکنون چطور ممکن است این اقدام خبیثانه را علیه فرزندان خود مرتکب شود.

امام جمعه ایلام همچنین عفو فریب خوردگان اغتشاشات اخیر توسط رهبر معظم انقلاب را دارای پیام اقتدار و صلابت نظام اسلامی توصیف کرد و افزود: عفو پدرانه و حکیمانه رهبری نشان داد این تهدیدات نمی تواند کوچکترین خللی در حرکت ملت ایران داشته باشد و مسوولان به پشتوانه حمایت مردم روز به روز در حال گره گشایی از مشکلات جامعه هستند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار همچنین به تقارن ایام سال نو با آغاز ماه مبارک رمضان اشاره کرد و یادآور شد: مردم در کنار خانه تکانی منازل از گرد و غبار تلاش کنند به غباروبی دل ها از کینه و حسد ، هوا و هوس و خودخواهی و تکبر نیز پرداخته و با این روحیه به استقبال سال جدید بروند.

وی با اشاره به اینکه ایلام استانی سراسر شیعه است، گفت: تلاش کنیم در ایام ماه مبارک رمضان حداقل یک هزار مجلس قرائت قرآن کریم در منازل برای بسط این فرهنگ الهی داشته باشیم.

وی همچنین بر پاسداشت سنه حسنه دید و بازدید و احوال پرسی از اقوام بویژه نیازمندان در آستانه سال نو و تقویت هرچه بیشتر آن تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.