• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
کارشناس هواشناسی ایلام؛

سامانه بارشی از اواخر وقت فردا فعالیت خود را در استان ایلام آغاز می کند

  • کد خبر : 2202
  • 18 دی 1401 - 21:46
سامانه بارشی از اواخر وقت فردا فعالیت خود را در استان ایلام آغاز می کند
کارشناس پیش بینی هواشناسی گفت: بارش باران با هسته سرد از اواخر وقت فردا آسمان استان را در بر می گیرد.

به گزارش هاوار زاگرس؛ ساسان رستمی روز یکشنبه اظهار داشت: سامانه بارشی از اواخر وقت فردا فعالیت خود را در استان ایلام آغاز می کند و این روند تا اواخر وقت روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این سامانه از بارش های موثر و مطلوبی برخوردار است و نسبت به سامانه امروز بارش های آن قوی تر و بیشتر خواهد بود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی در مورد دامنه پراکنش این سیستم هم توضیح داد: این سامانه در کل استان فعال خواهد بود اما فعالیت آن در نواحی شمالی زودتر از سایر نقاط آغاز می شود.

رستمی ادامه داد: باتوجه به هسته سرد آن احتمال بارش برف همراه با باران در نواحی سردسیر و ارتفاعات دور از ذهن نیست.

وی اضافه کرد: این سیستم همراه با بارش باران، برف در مناطق کوهستانی و ارتفاعات، وزش باد نسبتا شدید، مه آلودگی در گردنه ها و جاده های کوهستانی و کاهش دید است.

کارشناس هواشناسی ایلام در مورد دمای هوا هم گفت: هنگام فعالیت سیستم دمای هوای روزانه کاهش می یابد و بعد از عبور سیستم نیز افت دمای صبح و بروز پدیده یخبندان صبحگاهی رخ می دهد.

رستمی آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، اختلال در تردد، مه آلودگی در گردنه ها و کاهش دید ماشین های عبوری و افت دما از پیامدهای این سیستم بارشی خواهد بود.

وی در مورد سیستم بارشی امروز هم توضیح داد: این سامانه دارای بارش پراکنده و ضعیف است که تا آخر امروز نیز از استان خارج می شود.

رستمی یادآور شد: رانندگان با توجه به لغزنده بودن معابر عمومی و نیز مه آلودگی جاده های کوهستانی و گردنه ها نکات ایمنی را رعایت کنند.

بیشترین بارش باران با ۲۷۲ میلیمتر متعلق به آبدانان، کمترین باران مربوط به مهران با ۶۰ میلیمتر و در ایلام نیز مقدار بارش ها ۱۴۹ میلیمتر ثبت شده است.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.