• امروز : چهارشنبه - ۲۲ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 10 April - 2024
6
رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام؛

سامانه بارشی از اواخر وقت فردا هوای استان را ناپایدار می‌کند

  • کد خبر : 1976
  • 29 آذر 1401 - 10:56
سامانه بارشی از اواخر وقت فردا هوای استان را ناپایدار می‌کند
رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: بارش موثر باران با هسته سرد از اواخر وقت فردا آسمان استان را تحت تاثیر ناپایداری های جوی خود قرار می دهد.

به گزارش هاوار زاگرس؛ مجتبی میهن پرست روز سه شنبه اظهار داشت: این سیستم بارشی از اواخر وقت فردا فعالیت خود را آغاز می کند و تا روز شنبه این ریزش ها به صورت متناوب ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این سامانه از پتانسیل بارشی خوبی برخوردار است و هرچند دامنه پراکنش آن کل استان را در بر می گیرد اما در نواحی جنوب و برخی مناطق شمالی شدت بارش ها بیشتر از دیگر نقاط است.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام ادامه داد: رعد و برق، رگبار، خطر صاعقه، مه گرفتگی در جاده های کوهستانی و گردنه ها از جمله پیامدهای جوی این سیستم است.

میهن پرست یادآور شد: باتوجه به اینکه سامانه بارشی همراه با هسته سرد است، احتمال بارش برف در ارتفاعات از اواخر روز جمعه وجود دارد.

وی در خصوص دمای هوا نیز گفت: طی فعالیت سامانه، دمای روزانه استان کاهش می یابد اما با خروج سیستم و از روز یکشنبه تا سه شنبه دمای صبحگاهی افت می کند که احتمال شکل گیری یخبندان صبحگاهی دور از ذهن نیست.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام اضافه کرد: ایجاد آبگرفتگی معابر و مسیل ها، اختلال در تردد و لغزندگی جاده ها در پی بارش های این سیستم وجود دارد.

از ابتدای سال آبی جاری ( اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد ) بیشترین بارش متعلق به شهرستان آبدانان با ۱۱۱ میلیمتر و کمترین بارش مربوط به مهران با ۱۸ ملیمتر بوده است و میزان دریافت نزولات جوی در مرکز استان نیز ۴۶ ملیمتر ثبت شده است.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.