• امروز : چهارشنبه - ۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 27 March - 2024
6
کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام؛

سامانه بارشی در استان ایلام به صورت مقطعی، متناوب و نقطه ای فعال خواهد بود

  • کد خبر : 2686
  • 15 اسفند 1401 - 14:39
سامانه بارشی در استان ایلام به صورت مقطعی، متناوب و نقطه ای فعال خواهد بود
کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی موثر پس از ۲۱ روز از عصر امروز تا پایان هفته جاری آسمان استان را تحت تاثیر ناپایداری های خود قرار می دهد.

به گزارش هاوار زاگرس؛ احسان احمدی نژاد روز دوشنبه اظهار داشت: از عصر امروز تا اواخر وقت روز جمعه و بعد از وقفه ای سه هفته ای و گذشت ۲۱ روز از عدم بارش نزولات جوی، سامانه بارشی در استان ایلام به صورت مقطعی، متناوب و نقطه ای فعال خواهد بود.

وی افزود: موج اول این ناپایداری ها از عصر امروز شروع می شود و تا عصر فردا سه شنبه ادامه خواهد داشت و موج دوم آن نیز از صبح روز چهارشنبه شروع می شود و تا اواخر وقت جمعه ادامه می یابد.

احمدی نژاد یاداور شد: شدت بارش ها در طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نسبت به دیگر روزهای فعالیت این سامانه بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: مه گرفتگی در گردنه ها و جاده های کوهستانی، صاعقه، تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد، رعد و برق، کاهش دما و خنک تر شدن هوا از دیگر پیامدهای جوی این سیستم است.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام اضافه کرد: مدت زمان فعالیت این سامانه باتوجه به موثر بودن بارش ها، احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، لغزندگی جاده ها و معابر، کاهش دید به علت پدیده مه گرفتگی، آسیب به تاسیسات و سازه های سبک به خاطر وزش باد وجود دارد.

وی در مورد وزش باد نیز توضیح داد: طی مدت فعالیت سامانه و از امروز وزش باد نیز در استان حاکم است و شدت وزش در طی روز پنجشنبه بیشتر از روزهای دیگر خواهد بود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام در مورد گرد و غبار نیز گفت: باتوجه به وزش باد نسبتا شدید تا شدید در منطقه احتمال تشکیل توده گرد و غبار و نفوذ ریزگرد به نوار مرزی استان از اواخر وقت امروز دور از ذهن نیست.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2686

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.