• امروز : چهارشنبه - ۲۲ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 10 April - 2024
8

شهردار مهران باید از جنس نخبگی و تجربه وتخصص باشد

  • کد خبر : 847
  • 18 مهر 1400 - 12:00
شهردار مهران باید از جنس نخبگی و تجربه وتخصص باشد
هرچند قانون بر این گزاره تصریح دارد که با انتخاب اکثریت شورای شهر ،شهردار انتخاب می شود ،اما این قانون هرگز این اجازه را به اعضای شورای شهر نداده است که در تصمیم گیری برای انتخاب شهردار به مولفه های ابتدایی مورد نیاز یعنی تجربه ،تخصص و آشنایی به علم مدیریت شهری بی اعتنایی کنند .

هاوار زاگرس ،مجتبی قیطاسی :: امروز تعدادی از بزرگان،دغدغه مندان وصاحبنظران شهر مهران با حضور در فرمانداری این شهرستان ،نشست متفاوتی را با مدیران شهری برگزار کردند . متفاوت از این حیث که تا امروز جنس نشست های مردمی با مسئولین از جنس مطالبه برای رفع نواقص و یاتامین نیازهای متعدد مردم بوده است و کمتر مشاهده می شود که بزرگان یک شهر حول محور جابجایی یک مدیراجرایی با مدیران ارشد یک شهرستان نشست هم اندیشی تشکیل دهند.

اما حضور متفاوت تعدادی از مردم شهرمهران در دفتر فرماندار را باید رویدادی تازه در حوزه مدیریت اجرایی قلمداد کرد ،رویدادی که درک بالای مردم و انگیزه آنان برای مشارکت در مدیریت شهر به شکلی متفاوت تر از انتخابات را به نمایش می گذارد ودر سویی نیز می تواند پرده از برخی تصمیمات هیجانی ،نپخته و غیر اصولی تصمیم گیران حوزه را افکنده و با ایجاد دغدغه در مردم، آنان را برای جلوگیری از رقم خوردن تصمیمات مدیریتی در تباین بامنافع مردم به دفتر فرماندار شهرستان بکشاند.

گویا بدنبال تصمیم اعضای شورای شهر مهران دائر بر انتخاب فردی برای تصدی شهرداری این شهر ،شهروندان مهرانی تصمیم تیم جدید شورای شهر را منطبق بر منافع شهروندان تشخیص نداده و با اقدامی کاملا همسو با حقوق شهروندی و دمکراسی خواهی خواهان تجدید نظر در این تصمیم گیری شده اند .

هر چند ما بنا نداریم با وورود به این مقوله در خصوص انطباق توانمندی های گزینه جدید شهرداری مهران با مولفه های مدنظر مردم این شهر اظهار نظر نموده یا ندیده میزان کارآیی این فرد را به قضاوت بنشینیم ،اما برخی رفتارهای هیجانی اعضای شورای شهر بی تجربه در حوزه مدیریت شهری بهانه ای خواهد بود که بتوان براساس آن نظارت بیشتری بر عملکرد ومصوبات این شورا تا زمان رسیدن به پختگی را خواستار شد.

هرچند قانون بر این گزاره تصریح دارد که با انتخاب اکثریت شورای شهر ،شهردار انتخاب می شود ،اما این قانون هرگز این اجازه را به اعضای شورای شهر نداده است که در تصمیم گیری برای انتخاب شهردار به مولفه های ابتدایی مورد نیاز یعنی تجربه ،تخصص و آشنایی به علم مدیریت شهری بی اعتنایی کنند .

همواره سعی نموده ایم در مطالبی که در خصوص مدیریت شهر مهران نگاشته می شود به این نکته اشاره داشته ایم که مهران بدلیل موقعیت استراتژیکی که دارد درردیف شهرهای خاص کشور قلمداد می شود ،این شهر به مدد قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات و دروازه اربعین پیشانی نظام جمهوری اسلامی نام گرفته است ومدیریت شهری آن نیز باید در تراز نام وآوازه اش باشد .

حال که به یُمن آگاهی مردم شریف این شهر ،درجه اهمیت آن برای یکایک شهروندانش آشکار گشته است ،دیگر نمی توان در پشت درهای بسته وبی توجه به خواست ومطالبه شهروندان مهرانی تصمیماتی را اتحاذ کرد که حقوق ومطالبات مردمی در آن جایگاهی نداشته باشد .

امروز مطالبه مردم مهران برخورداری از مدیریت شهری در تراز شهرهای بزرگ سیاحتی ،تجاری وزیارتی است ،شهردار مهران باید از جنس نخبگی و تجربه وتخصص باشد تا بتواند با اشراف کامل به امور مدیریت شهری مسیر را برای آبادانی و ساختن شهری برای تمام ایران هموار نماید .

از اینرو لازم است مسئولین سیاسی واجرایی شهرستان واستان با احترام به این مطالبه مهم شهروندان مهرانی وتجدید نظر در تصمیم گیری اخیر برای تعیین شهردار این شهر ،در انتخاب شهردار مهران قدری حساسیت و دقت به خرج دهند ،شهردار مهران حداقل باید چندین دوره تجربه مدیریت شهرهای کوچک وبزرگ را در کارنامه اش داشته باشد تا بتواند با تلفیق دانش و تجربه به ساختن شهری همت بگمارد که در شان نام وآوازه مهران ومهرانیان باشد. 

در پایان این نکته را باید به اعضای شورای شهر مهران یادآوری نماییم که آنان از سوی مردم انتخاب شده اند تا مجری خواست و مطالبات این مردم باشند ،اگر آنان شهردار را برای خدمت به خود می خواهند بحث جدایی است ! اما اگر برای خدمت به شهروندان مهرانی است یقینا خواست آنان ارجح است !

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.