• امروز : چهارشنبه - ۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 27 March - 2024
5

شیوع یک همه گیری شدید در استان /دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش مسول سلامت مردم هستند

  • کد خبر : 1066
  • 25 مهر 1401 - 5:06
شیوع یک همه گیری شدید در استان /دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش مسول سلامت مردم هستند
دانشگاه علوم پزشکی و بخصوص معاون بهداشتی آن مسوول مستقیم بررسی و پیگیری همه گیریهایی از این دست است اما متاسفانه به هردلیلی رکود مرگ آوری بر این دانشگاه حاکم شده است .

هاوار زاگرس ؛ مجتبی قیطاسی ::بررسی وضعیت شیوع نوعی از بیماری همه گیر که بی شباهت به کرونا نیست نشان می دهد که این بیماری آرام و بی سر وصدا بخش قابل توجهی از مردم استان را زمین گیر کرده است .

در حالیکه آمار مراجعین به اورژانس بیمارستان ها و مراکز درمانی به صورت روزانه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار می گیرد، اما تاکنون واکنش جدی از سوی این دانشگاه شاهد نبوده ایم .

دانشگاه علوم پزشکی و بخصوص معاون بهداشتی آن مسوول مستقیم بررسی و پیگیری همه گیریهایی از این دست است اما متاسفانه به هردلیلی رکود مرگ آوری بر این دانشگاه حاکم شده است .

همه این موارد در حالیست که روزانه هزاران نفر از مردم استان به دلیل ابتلا به این نوع بیماری که به احتمال زیاد پیک جدیدی از کرونا باشد به مراکز درمانی استان مراجعه می کنند. 

دردآور تر اینکه این بیماری بیشتر سنین پایین را درگیر کرده و به دلیل فعالیت آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها به سرعت در سرتاسر استان در حال شیوع است .

ما کاری به مسائل سیاسی نداریم و بر این باوریم گره زدن مسائل سیاسی به سلامت مردم از سم مهلک تر است اما تو گویی این موضوع پر اهمیت در سطح مراکز آموزشی از آموزش و پرورش گرفته تا دانشگاه‌ها نمود بیشتری دارد.

سند تایید این ادعا نیز همین نحوه مواجهه سیستم آموزشی و بهداشت و درمان با همه گیری کروناست . کمرنگ کردن شیوع تا سطح فراموش کردن آن با هدف دستاوردسازی ،عدم اطلاع رسانی در خصوص همه گیری بیماری کرونا و بیماری جدید به منظور جلوگیری از تحت شعاع قرار گرفتن دستاورد آنان در خصوص مقابله یا کرونا و مقاومت بی حاصل سیستم آموزشی در زمینه تعطیلی مراکز آموزشی از این دست اقدامات مضر به حال سلامت مردم با لفافه ای از نگاه سیاسی است

هم دانشگاه علوم پزشکی و هم آموزش و پرورش باید به این نکته واقف باشند که این روزها یک همه گیری شبیه کرونا در سطح استان مشهود و سند آن بدون نقص در مراکز درمانی موجود است ،پس نمی‌توان منکر شیوع همه گیری شد

حضور دانش آموزان در مدارسی که از کمترین ابزار و امکانات پیشگیری کننده نظیر ماسک و سیستم تهویه بی بهره اند چرخه شیوع را تکمیل و باعث تشدید و انتقال آن به درون خانواده ها شده است .

هر چند دانشگاه علوم پزشکی کماکان در اعلام ان بعنوان پیک جدیدی از کرونا مردد است ،اما خواه این بیماری کرونا باشد یا آنفلوآنزا اما بشدت مبتلایان را زمین گیر کرده و ضرورت دارد که در خصوص آن چاره اندیشی شود .

اینکه آموزش و پرورش به جای خانواده ها تصمیم بگیرد و بی توجه به آثار این همه گیری با لجاجتی دردآور بر عدم تعطیلی مدارس مصر است جای تامل دارد .

سیستمی که خود به دستپختش آگاه است نباید تا به ابن اندازه سرسختی و لجاجت به خرج دهد ،نمی شود تنها به خاطر دستاورد سازی کاذب سلامت مردم را به مسلخ برد .

بنابراین در این برهه مسوولیت سلامت فرزندان مردم در درجه اول متوجه آموزش و پرورش،و در قدم بعدی متوجه دانشگاه علوم پزشکی است که با بیخیالی مفرط خود سلامت مردم را به مخاطره انداخته اند.

بنابراین ضرورت دارد دانشگاه به تکلیف خود عمل و با اطلاع رسانی و اعلام به آموزش و پرورش مردم را به مخاطرات این پیک آگاه نموده و آموزش و پرورش هم از لجاجت دست کشیده و راهی برای تامین سلامت فرزندان مردم پیدا کنند.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.