• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
مدیرکل گمرک استان ایلام خبر داد؛

صادرات کالا در مرز مهران بدون وقفه و مشکل در حال اجرا است

  • کد خبر : 2431
  • 11 بهمن 1401 - 22:12
صادرات کالا در مرز مهران بدون وقفه و مشکل در حال اجرا است
مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: ۱۳۱ هزار تن کالا از ابتدای امسال تا پایان دی ماه در مرز بین المللی مهران ترانزیت شده است.

به گزارش هاوار زاگرس؛ وح الله غلامی اظهار داشت: روزانه کامیون های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شوند که تمامی این کامیون ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این مدت یک میلیارد و ۳۵۶ میلیون دلار انواع کالا با وزن ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: همچنین در این بازه زمانی( ابتدای سال تا پایان دی ماه) درآمد گمرک مرزی مهران با رشد ۳۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

غلامی با اشاره به اینکه گمرک مهران کماکان در صدر ۱۲ گمرک هم مرز با عراق است، بیان کرد: این وضعیت صادرات و مراودات تجاری مرهون زحمات شبانه روزی همکاران در گمرکات استان و مرز مهران است که با تلاش جهادگونه و شبانه روزی این مرزبانان اقتصادی صورت گرفته و در شرایط سخت تحریم موجب رونق تولید و ارز آوری برای کشور شده است.

وی با اشاره به اقدامات گمرک استان طی سال های گذشته بیان کرد: بالاترین وزن کالای صادراتی طی پنج سال گذشته، بالاترین میزان ارزش مجموع کالای صادراتی از مرز مهران در بین مرزهای زمینی با عراق و درآمد ۶ برابری سه سال اخیر نسبت به کل ۱۶ سال منتهی به ۹۷ از جمله اقدامات گمرک استان بوده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام با بیان اینکه ماموریت گمرگ بسیار گسترده است، اضافه کرد: گمرگ مبارزه با قاچاق، حمایت از واحدهای تولیدی، نظارت بر پروازهای خارجی و نظارت بر ورود کالاهای اولیه را برعهده دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تردد کامیون های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2431

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.