• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

قلب واقعیت انتصابات در استان ایلام! مداخله در انتصابات از واقعیت تا انکار !

  • کد خبر : 2979
  • 13 اردیبهشت 1402 - 21:50
قلب واقعیت انتصابات در استان ایلام! مداخله در انتصابات از واقعیت تا انکار !
موضوع انتصابات در استان ایلام ،سهم خواهي ها و تقسیم کیک قدرت از سوی سهم خواهان همواره یکی از چالشی ترین موضوعات مرتبط در حوزه مدیریت قلمداد شده است.

هاوار زاگرس :علی اصغر اسدی؛ موضوع انتصابات در استان ایلام ،سهم خواهی ها و تقسیم کیک قدرت از سوی سهم خواهان همواره یکی از چالشی ترین موضوعات مرتبط در حوزه مدیریت قلمداد شده است.

هر چند واقعیت امر این است که انتصابات موضوعی تخصصی است و نصب یک مدیر فراتر از مقوله نزدیکی به صاحبان قدرت و انتساب به یک ایل و طایفه باید براساس شایسته سالاری و تخصص محوری صورت پذیرد ،اما چه کنیم که این‌گونه نیست.

چرا که برخلاف این انتظار معقول و منطقی، سالهاست انتصابات در ایلام با تبعیت از محور قدرت یعنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و انتساب به فلان طایفه و ایل به مرحله اجرا در آمده و تخصص و شایستگی پیش پای سهم خواهان ذبح شده استبدیهی است در سیستمی که عالیترین مقام اجرایی آن منتسب به یک ایل و یا مدیون یک نماینده باشد ،آن مدیر بیش از آنکه به دنبال پیشبرد اهداف مدیریتی خود باشد ،مساعی خود را در تحقق منویات آن نماینده و ادای دین خود به وی و اطرافیانشان به کار می بنددموضوعی مهم و اثر گذار که به وصف تقبیح از سوی رسانه ها ،صاحبنظران و دغدغه مندان ،اما همچون بختکی به جان مدیریت دستگاههای اجرایی استان افتاده و خدمت به خلق را به معنای واقعی تا سطح ادای دین به یک نفر تقلیل داده است.

دو روز پیش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در پاسخ به سوالی در خصوص مداخله نمایندگان در انتصاب مدیران ستادی دانشگاه و معاونین تخصصی وی اینگونه پاسخ داد؛شهادت می دهم که نمایندگان در انتصاب معاونین دانشگاه هیچ دخالتی نداشته اند اما در انتصاب مدیران شهرستان گاها مداخلاتی صورت گرفته است .

با واکاوی این ادعای رئیس دانشگاه، و انطباق آن با واقعیت موجود در وضعیت چینش نیروهای ستادی آن ،این شهادت را نمیتوان قبول کرد.

در حالیکه برخی نمایندگان مجلس ،شعاع مداخلات خود را تا سطح روسای درمانگاه ها و داروخانه ها گسترش داده و همانگونه که رئیس دانشگاه نیز بدان معترف بود تا اندرونی شهرستان ها گسترش داده اند، چگونه می توان این گونه ادعا ها را پذیرفت ؟

چگونه می شود وقتی یک نماینده مجلس آن هم از نوع انقلابی آن بی توجه به منویات رهبر انقلاب بعنوان اصلی ترین نماد انقلابی‌گری، دایره مداخله خود در امور اجرایی را به شهرستان ها و بخش ها گسترانده اند ،بتوان چشم پوشی آنان از مصادر مدیریتی رده بالاتر یعنی معاونت های دانشگاه را پذیرفت؟

کیست که نداند نمایندگان مجلس با پیگیری رویکرد انتخاباتی خود ،مقوله مهره چینی انتخاباتی و یارگیری خودرا در تمام سطوح مدیریتی استان عملیاتی کرده اند و از ادوار گذشته تاکنون این رویه غیرقانونی به اصلی تقریبا قانونی مبدل شده است !تبعیت از اصلی غیر قانونی که از آن بعنوان پای کردن در پای افزار قوه مجریه نام برده می شود اینک به اصلی خدشه ناپذیر در ساختار مدیریت استان تبدیل شده است .

جای تعجب دارد که مدیریت دانشگاهی که خود تاثیر نمایندگان را در حضور خود در این جایگاه لمس کرده و یقینا بطور هفتگی با تلفن های سفارشی نمایندگان بمنظور ابقا یا واگذاری مصادر مدیریتی به نیروهای سفارشی روبروست ،اینگونه در ملا عام این واقعیت را انکار می کنند ؟

با توجه به واقعیت های میدان در سپهر مدیریت استان و به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی و تطبیق آن با ادعای رئیس دانشگاه علوم پزشکی ،این سوال را باید پرسید که قلب واقعیت از سوی چه کسی صورت می پذیرد؟ رئیس دانشگاه یا دیدگانی که هر روز می بینند و لمس می کنند.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2979

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.