• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6
مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام؛

قیمت تمام شده برق برای وزارت نیرو ۶ هزار و ۵۰۰ ریال تمام می شود

  • کد خبر : 1646
  • 29 آبان 1401 - 18:24
قیمت تمام شده برق برای وزارت نیرو ۶ هزار و ۵۰۰ ریال تمام می شود
مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام گفت: یارانه پرداختی به حوزه انرژی در ایران بسیار بالاست و هم اکنون دولت یک هشتم هزینه تمام شده برق را از مصرف کنندگان دریافت می کند.

به گزارش هاوار زاگرس؛ ولی الله ناصری اظهار داشت: شرکت های توزیع برق بر اساس نرخ تکلیفی که از سوی وزارت نیرو تعیین می شود، خدمات خود را به مشترکان ارائه می دهد.

وی افزود: هزینه تمام شده برق با توجه به ارزش و جایگاهی که در سبد انرژی دارد، با قیمت بسیار کمتری به مشترکان عرضه می شود و تلاش شده قیمت یارانه ای کمترین بار هزینه ای را به مردم تحمیل کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام یادآور شد: نرخ تکلیفی تعیین شده برای مشترکان خانگی در سال گذشته حدود ۸۰۰ ریال بود ، درحالیکه قیمت تمام شده برق برای وزارت نیرو ۶ هزار و ۵۰۰ ریال تمام می شود و مشترکان کمتر از یک هشتم هزینه تمام شده را برای برق دریافتی پرداخت می کنند.

ناصری تاکید کرد: دولت در ایران یارانه بسیار بالایی را برای حوزه برق پرداخت می کند و بر اساس ارزیابی های صورت گرفته بیشترین یارانه انرژی در میان کشورهای دنیا در ایران ارائه می شود.

وی اضافه کرد: این مسئله باعث شده میزان مصرف انرژی در ایران در بخش های خانگی و صنعت ۲ تا سه برابر میانگین جهان باشد و از این نظر کشورمان جزو مصرف کنندگان بالایی دنیا به شمار می رود.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.