• امروز : چهارشنبه - ۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 27 March - 2024
5
مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام؛

مجوز ایجاد نیروگاه ۳۵۰ مگاواتی در شهرستان دهلران دریافت شد

  • کد خبر : 1727
  • 06 آذر 1401 - 11:16
مجوز ایجاد نیروگاه ۳۵۰ مگاواتی در شهرستان دهلران دریافت شد
مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام گفت: وزارت نیرو احداث ۲ نیروگاه خورشیدی در این استان را به منظور تامین هرچه بیشتر برق پایدار برنامه ریزی کرده است.

به گزارش هاوار زاگرس؛ ولی الله ناصری اظهار داشت: این نیروگاه ها شامل ۲ نیروگاه ۲۰ و ۲۵ مگاواتی و در مجموع به ظرفیت ۴۵ مگاوات هستند.

وی افزود: ساختگاه های مورد نیاز برای این نیروگاه های خورشیدی احصا ، معرفی و زمین مورد نیاز نیز تامین شده است و در صورت جذب سرمایه گذار روند احداث آنها آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام یادآور شد: وزارت نیرو برق تولیدی نیروگاه های خورشیدی را به شکل تضمینی و به صورت ۲۰ ساله خریداری می کند که این فرآیند به شکل مناقصه بین این وزارتخانه و سرمایه گذار صورت می گیرد.

ناصری همچنین به برنامه ریزی های انجام شده برای احداث نیروگاه های زیر ۱۰ مگاوات پرداخت و تاکید کرد: نیروگاه های خورشیدی بین یک تا ۱۰ مگاوات در محدوده متوسط نیروگاهی قرار دارند که اکثریت نیروگاه های خورشیدی کشور نیز در این بازه تعریف می شوند.

وی اضافه کرد: شرکت توزیع برق استان تاکنون ۲۵ ساختگاه را برای احداث این نیروگاه ها به منظور جذب سرمایه گذار معرفی و با تعدادی از سرمایه گذاران نیز رایزنی های لازم برای اجرایی شدن آنها صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام احداث نیروگاه های بزرگ را نیز در دستور کار وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: مجوز ایجاد نیروگاه ۳۵۰ مگاواتی در شهرستان دهلران دریافت شده که در صورت وجود سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1727

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.