• امروز : چهارشنبه - ۲۲ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 10 April - 2024
4

مهم ترین رسالت سازمان نظام پزشکی حفظ حقوق بیمار و پزشک است

  • کد خبر : 829
  • 19 مهر 1400 - 17:59
مهم ترین رسالت سازمان نظام پزشکی حفظ حقوق بیمار و پزشک است
رییس سازمان نظام پزشکی ایلام گفت: از مجموع ۴۳۳ پرونده قصور پزشکی این استان در دوره چهار ساله ۹۶ تا ۱۴۰۰ تعداد ۷۵ مورد به محکومیت ختم شد که این آمار بالا نشانگر قاطعیت این مجموعه برای صیانت از حقوق بیماران است.

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر علیرضا رمضانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: مهم ترین رسالت و هدف این سازمان حفظ حقوق بیمار و پزشک و حمایت از آنان در چارچوب ضوابط قانونی با همکاری دستگاه قضا است.

وی افزود: نظام پزشکی تلاش دارد در راستای حفظ حقوق بیماران و جلوگیری از حق قانونی آنان در استان با همکاری اصحاب رسانه و خبرنگاران به بهترین شکل خدمات ارائه دهد.

رییس سازمان نظام پزشکی ایلام یادآور شد: هر بیماری اگر به حکم شورای عالی پزشک قانونی معترض باشد پرونده وی به تجدید نظر دادسرا ارجاع داده می شود.

رمضانی تاکید کرد: چهار مرحله (نظر هیات بدوی، هیات تجدید نظر، شورای عالی و تجدید نظر دادگاه استان) برای اعاده حق قانونی هر بیمار برای رسیدگی به پرونده قصور پزشکی وجود دارد.

وی تصریح کرد: هدف دیگر برای اجرای رسالت نظام پزشکی، پیشگیری از تخلفات است که در دستور کار قرار دارد که در راستا نیازمند همکاری اصحاب رسانه و مطبوعات هستیم.

رییس سازمان نظام پزشکی ایلام ادامه داد: نظام پزشکی یکی از بزرگترین نهاد صنفی کشور و یک ساختار کاملا دموکراتیک دارد که در هر استان اعضای هیات مدیر آن بر اساس انتخابات انتخاب می شوند.

وی افزود: هیچ سمتی در سازمان نظام پزشکی انتصابی نیست بلکه انتخابی است و از نظر دموکراتیک بودن وظایف آن با رسانه ها بسیار شباهت دارد.

رمضانی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی دارای معاونت های مختلفی است که معاونت انتظامی نظام پزشکی بیشترین ارتباط را با مردم در ارتباط با شکایت بیماران دارد./م

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.