• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

نرخ باروری در استان ایلام از میانگین کشوری کمتر است

  • کد خبر : 1194
  • 03 آبان 1401 - 15:14
نرخ باروری در استان ایلام از میانگین کشوری کمتر است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: نرخ موالید و باروری در این استان بر اساس آمارهای اخذ شده در ۶ سال اخیر همواره کاهشی بوده است. کند.

به گزارش هاوار زاگرس؛ دکتر علی نیکونهاد اظهار داشت: تعداد موالید ثبت شده این استان سال ۱۳۹۴ ، ۱۰ هزار و ۵۱۰ نفر بوده است که در سال بعد به ۱۰ هزار و ۱۸۲ نفر کاهش یافت که کاهش ۳۲۸ نفری را نشان می دهد.وی افزود: سال ۹۶ موالید ثبت شده استان ۱۰ هزار و ۱۶۱ نفر بوده است که در سال ۹۷ این تعداد نیز دوباره کاهشی شده و به ۹ هزار و ۵۸۴ نفر رسید.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه سال ۹۸ نیز هشت هزار و ۲۶۶ نفر در استان متولد شده اند، یادآور شد: سال ۹۹ دوباره با کاهش میزان باروری روبرو شدیم و با کاهش ۶۸۵ نفری به هفت هزار و ۵۸۱ نفر رسید و در سال ۱۴۰۰ نیز با کاهش ۱۵۶ نفری به هفت هزار و ۴۲۵ نفر تنزل یافته است.

نیکونهاد تاکید کرد: نرخ باروری کلی کشور هم اکنون ۱،۶۵ است که ایلام با ۱،۴۹ درصد از میانگین کشوری کمتر بود و با ادامه این وضعیت شرایط مناسبی متصور نیست.

وی همچنین به تعداد افراد بالای ۶۰ سال استان پرداخت و اضافه کرد: میانگین استان های کشور در این زمینه ۹،۳ درصد است درحالیکه ایلام با ۸،۵ درصد در جایگاه ۱۱ کشور ایستاده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: نرخ رشد جمعیت کشور در سال های اخیر به شدت کاهش یافته بطوریکه هم اکنون در منطقه غرب آسیا برخی کشورها همچون عراق ، لبنان ، کویت ، اردن و حتی افغانستان رشد بیش از سه درصد دارند، این مقدار در ایران به حدود یک درصد رسیده است که ادامه این وضعیت کشورمان را با چالش پیری جمعیت روبرو می کند

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.