• امروز : چهارشنبه - ۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 27 March - 2024
4
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام؛

نرخ بیکاری در استان ایلام بر اساس آخرین آمار ثبت شده در پاییز امسال به ۶.۶ درصد رسیده است

  • کد خبر : 1864
  • 20 آذر 1401 - 9:27
نرخ بیکاری در استان ایلام  بر اساس آخرین آمار ثبت شده در پاییز امسال به ۶.۶ درصد رسیده است
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: نرخ بیکاری در این استان بر اساس آخرین آمار ثبت شده در پاییز امسال به ۶.۶ درصد رسیده است.

به گزارش هاوار زاگرس؛ نورالدین الیاسی روز یکشنبه اظهار داشت: منبع رسمی اعلام نرخ بیکاری مرکز ملی آمار ایران است که بر اساس گردآوری داده های آماری از سراسر کشور آنرا اعلام می کند.

وی افزود: اشتغالی که در سامانه ملی رصد ثبت می شود تحت نظر مرکز پایش وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور بیان می شود.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: شورای عالی اشتغال با هدف دستیابی و اجرای مصوبات نسبت به ثبت اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه ها و نهادهای حمایتی اقدام می کند.

الیاسی تاکید کرد: میزان اشتغال اعلام شده توسط دستگاه های اجرایی و بانک های عامل از محل های تبصره ۱۸ ، ۱۶ ، اشتغال روستایی ، عشایری و مشاغل خانگی است.

وی اضافه کرد: راستی آزمایی و صحت سنجی آمارهای بیان شده در خصوص اشتغال به سه شکل تلفنی ، پیامکی و میدانی صورت می گیرد.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: مهم ترین مزیتی که در دولت سیزدهم برای بیان آمارهای اشتغال وجود دارد، بررسی دقیق و میدانی آمارهای اعلامی است، بطوریکه دولت خود را در معرض قضاوت قرار داده و بطور مستمر میزان صحت داده های آماری بویژه در حوزه اشتغال مورد رصد قرار می گیرد.

الیاسی یکی از برنامه های دولت در حوزه اشتغال را اعطای تسهیلات به سربازان وظیفه عنوان کرد و گفت: سربازانی که پنج سال از خدمت وظیفه عمومی آنها می گذرد، می توانند با مراجعه به معاونت وظیفه عمومی این تسهیلات را از محل تبصره ۱۶ دریافت کنند که امسال یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به این حوزه تخصیص یافته است.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1864

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.