• امروز : چهارشنبه - ۲۲ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 10 April - 2024
8
مدیرکل امور عشایری استان ایلام؛م

نرخ خرید دام حذفی عشایر در استان ۳۱ هزار تومان است

  • کد خبر : 820
  • 14 مهر 1400 - 23:21
نرخ خرید دام حذفی عشایر در استان ۳۱ هزار تومان است
مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: میزان خرید دام حذفی عشایر استان ایلام از ۶۵ هزار راس به ۸۵ هزار راس افزایش یافته است.

به گزارش هاوار زاگرس ؛ فرشاد یاسمی روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه های استان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر اظهار داشت: نرخ خرید دام حذفی عشایر در استان ۳۱ هزار تومان و در کشور این رقم ۳۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است و همچنین به ازای هر کیلوگرم وزن دام سه کیلوگرم جو یارانه ای به قیمت پایین تر از نرخ بازار به عشایر داده می شود.

وی با بیان اینکه خشکسالی ها تاثیر منفی زیادی بر درآمد عشایر داشته است، افزود: خرید دام حذفی و مازاد، تامین نهاده های یارانه ای یا پرداخت علوفه ضمانتی از خدمات انجام شده به عشایر است.

مدیرکل امور عشایری ایلام یادآور شد: یکی از برنامه‌های مهم در خصوص توزیع نهاده های دامی پرداخت بیش از هفت هزار تن جو و نهاده دامی چون کاه و کلش به صورت نقد یا ضمانت نامه بانکی سه ماهه بین عشایر توزیع است و در صدد افزایش علوفه و نهاده های دامی به عشایر تا ۲۰ هزار تن هستیم.

یاسمی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات حوزه عشایری استان ایلام تامین آب مورد نیاز این قشر است که ۲۰ دستگاه تانکر آب رسان باید به ناوگان حمل آب عشایر اضافه شود، در حال حاضر پنج دستگاه تانکر اضافه شده و رایزنی تامین اعتبار جهت افزایش این تعداد دستگاه و همچنین به کارگیری بخش خصوصی برای آب رسانی به عشایر در حال انجام است تا میزان دفعات توزیع آب بیشتر و باتوجه به خشکیدگی یا کاهش آب رودخانه ها، باید آب احشام عشایر نیز تامین شود.

وی ادامه داد: تجهیز خانواده های عشایر استان به پنل های خورشیدی طی پنج سال از دیگر برنامه های امور عشایری برای تامین برق و روشنایی این خانوارهاست و در این راستا ۶۰۰ دستگاه پنل خورشیدی با همکاری شرکت توزیع برق استان تا پایان سال جاری بین جامعه هدف عشایری توزیع می شود.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام اظهار داشت: تحصیل دانش آموزان عشایر از دیگر اهم اولویت هاست و طی تفاهم نامه منعقد شده با نوسازی مدارس باید مدارس عشایر از کپری به کانکسی یا ساختمان تبدیل و تجهیز شود.

یاسمی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد جمعیت عشایر استان واکسن کرونا را تزریق کرده اند، در مورد عشایر کوچنده مهمان هم توضیح داد: به مسوولان استان هایی که عشایر آنها فصول سرد سال را در مناطق ییلاقی سپری می کنند، تاکید شده عشایر آنها قبل از ورود به استان واکسن کرونا تزریق کنند و همچنین کوچ ماشینی داشته باشند و نیز باتوجه به آسیب های وارده به مراتع ناشی از خشکسالی باید تعداد دام های کمتری را به استان حمل و احشام را نیز واکسینه کنند.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.