• امروز : چهارشنبه - ۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 27 March - 2024
4
استاندار ایلام ؛

نظام مهندسی باید بر نحوه ساخت واحدهای مسکن ملی نظارت مستمر داشته باشد

  • کد خبر : 1948
  • 26 آذر 1401 - 17:32
نظام مهندسی باید بر نحوه ساخت واحدهای مسکن ملی نظارت مستمر داشته باشد
استاندار ایلام بر لزوم نظارت مستمر نظام مهندسی بر نحوه ساخت واحدهای مسکن ملی تاکید کرد و گفت: کیفیت ساخت واحدهای مسکن ملی نباید فدای سرعت کار شود.

به گزارش هاوار زاگرس؛ حسن بهرام نیا روز شنبه در هفتمین جلسه شورای فنی استان، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی خدمات رسان مکلفند در راستای تامین نیازهای واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه در ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن حتما از یک نوع مصالح ساخته شود، یادآور شد: معماری در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان باید بر مبنای معماری اسلامی و ایرانی باشد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه باید به گونه ای اقدام شود که ساخت مسکن برای مصرف کننده ارزان قیمت و از طرف دیگر مطابق با استانداردهای لازم باشد، تاکید کرد: یکی از اسناد پیوست کارگاهی در راستای احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن باید آزمایشات خاک، ایمنی و زلزله بر اساس قوانین و مقررات سازمان نظام مهندسی باشد.

بهرام نیا با اشاره به اینکه در ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن باید از مهندسین مشاور استفاده و نظارت های لازم نیز از طریق ناظران نظام مهندسی استان انجام شود، افزود: خط قرمز ما در استان مردم، امنیت مردم و منافع مردم است و این را با هیچ چیزی معاوضه نمی کنیم.

وی اضافه کرد: طراحی و ساخت طرح نهضت ملی مسکن به گونه ای باشد که مسکن به بهترین نحو ممکن و بر اساس استانداردهای لازم تحویل داده و مردم با خیال آسوده زیر سقف مسکن ملی بروند.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه در ساخت نهضت ملی مسکن نباید کیفیت فدای سرعت در کار شود، گفت: نظارت بر ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن بسیار مهم و مورد تاکید ستاد بحران کشور است و به هیچ وجه نباید از قصورات احتمالی گذشت.

گفتنی است در این نشست با دستور استاندار مقرر شد مهندس ناظر برخی از ساختمان های در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن که استانداردهای لازم را رعایت نکرده اند به کمیته فنی و نظام مهندسی معرفی و نسبت به برخورد با آن اقدام شود.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.