• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
امام جمعه ایلام؛

نماز جمعه جایگاه والایی در نظام اسلامی دارد

  • کد خبر : 1684
  • 02 آذر 1401 - 10:20
نماز جمعه جایگاه والایی در نظام اسلامی دارد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: توجه به اقامه نماز در سرنوشت جامعه تاثیرگذار بوده چرا که اولین شاخصه حکومت صالحان اقامه نماز به ویژه نماز جماعت است.

به گزارش هاوار زاگرس؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در نشست شورای اقامه نماز اظهار داشت: نماز جمعه جایگاه والایی در نظام اسلامی دارد، جایگاه دشمن شناسی و دشمن ستیزی داشته و موجب سربلندی و سرافرازی مسلمانان است.

وی با بیان اینکه کانونی که ما را از آسیب هایی که در آن غوطه ور شده ایم، می تواند نجات دهد، نماز و نماز جمعه است، افزود: نماز و اقامه این فریضه الهی موجب برکت در جامعه اسلامی شده و مدیران به عنوان کسانیکه متولی نماز هستند باید بیش از گذشته رویکردی برای برگزاری نماز داشته باشند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: نماز جمعه یک بحث حاکمیتی دارد و نقش مدیران و حضور آنان در مکان های برگزاری نماز جمعه در کنار نمازگزاران و مردم‌ بسیار تأثیرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار بر توجه مدیران دستگاه های اجرایی به حضور کارکنان در نمازهای جمعه و جماعت تاکید کرد و یادآور شد: وجود آیات و روایات فراوان در بحث اقامه نماز نشان از اهمیت این موضوع در جامعه دینی دارد و باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مدیر در جامعه اسلامی باید زمینه اقامه نماز دیگران را فراهم کند و وجه تمایز نظام‌ اسلامی با سایر نظام ها همین اقامه نماز در جامعه و ادارات است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: اگر به اقامه نماز در سطح جامعه توجه و ارتباط با خدا تقویت شد، بسیاری از مشکلات ما که ناشی از غفلت از همین فریضه معنوی و الهی است، برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: دشمن در بحث مدارس بسیار کار کرده و برخی ها در مدارس نقش لیدری دارند که لازم است برای آگاه کردن دانش آموزان اقدام لازم از طریق مشاوره های دینی و مذهبی و مبلغان مذهبی انجام شود.

امام جمعه ایلام بیان کرد: ارتباط دانش آموزان با خدا در مدارس باید بیشتر و امام جماعت برای نماز مدارس استان در نظر گرفته شود.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.