• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9
امام جمعه ایلام؛

ایجاد فضاهای فرهنگی از جمله مسجد در طرح های نهضت ملی مسکن باید مورد توجه قرار گیرد

  • کد خبر : 2972
  • 10 اردیبهشت 1402 - 22:59
ایجاد فضاهای فرهنگی از  جمله مسجد در طرح های نهضت ملی مسکن باید مورد توجه قرار گیرد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه نهضت ملی مسکن امیدبخش خانه دار شدن اقشار کم درآمد است، گفت: ایجاد فضاهای فرهنگی، مذهبی و دینی از جمله مسجد در طرح های نهضت ملی مسکن مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش هاوار زاگرس؛ امام جمعه ایلام در دیدار مدیرکل و کارکنان مسکن شهرسازی استان، اظهار کرد: داشتن مسکن حق طبیعی هر شهروندی است که متناسب با شرایط و معیشت خود، از این نعمت بهره مند باشد.

وی با تاکید بر اینکه دولت در بحث مسکن ورود بسیار خوب و جهادی داشته است، افزود: یکی از شعارهای دولت، تولید یک میلیون مسکن در کشور در طی هر سال است و آنچه که امروز می بینیم با تلاش و همت جهادی مسئولان این امر در حال تحقق است.

وی افزود : باید به گونه ای در زمینه تامین مسکن عمل شود که داشتن مسکن به عنوان یک رویا برای جوانان تعبیر نشود، به طور قطع ساخت مسکن و تامین نیاز اقشار مختلف جامعه به ویژه زوج های جوان به مسکن، نقش مهمی در راستای کاهش قیمت های خرید و اجاره مسکن خواهد داشت.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه در دولت گذشته متاسفانه بی مهری هایی نسبت به تامین مسکن جوانان و اقشار مختلف صورت گرفت، افزود: امروز با شروع طرح نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف کشور، می‌توان به مسکن دار شدن اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه امیداور بود.

وی در ادامه به اشاره به اینکه استان ایلام کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی است، یادآور شد: استان ایلام فاقد بزرگراه و آزادراه است، لازم است که با همت کارگزاران و مسئولان مربوطه، در توسعه مسیر اربعین حسینی اقدام جهادی و شبانه روزی انجام گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به کمیسیون های ماده صد و پنج و توجه به منافع شهروندان و افراد ضعیف و کم درآمد جامعه به ویژه ساکنین حاشیه شهر، ابراز کرد: منافع شهروندان به افراد منفعت طلب ترجیح داده شود، در مناطق حاشیه شهر ایلام، مالکیت عرفی و شرعی باید مورد توجه قرار گیرد، افرادی در این مناطق، مسکنی برای خود ساخته اند، هرچند مسکن و شهرسازی ادعا دارد که زمین متعلق آنهاست، اما بنده با سران سه قوه صحبت کردم و قول مساعدت دادند که بر حق مالکیت آنها تسریع شود.

حجت الاسلام کریمی تبار در پایان با تاکید بر ساماندهی این مناطق، خاطرنشان کرد: باید به گونه ای عمل کرد مردم ساکن در این مناطق متضرر نشوند.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.