• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
مدیرکل بیمه سلامت ایلام؛

هزینه خدمات ناباروری تا سه بار در سال برابر تعرفه های مصوب پرداخت می شود

  • کد خبر : 2498
  • 19 بهمن 1401 - 12:27
هزینه خدمات ناباروری تا سه بار در سال برابر تعرفه های مصوب پرداخت می شود
مدیرکل بیمه سلامت استان از تحت پوشش قرار دادن بسته های خدمات ناباروری در راستای قانون جوانی جمعیت در استان خبر داد و گفت: در اجرای این قانون ۵۰۵ زوج نشان دار شده و ۱۳۴ پرونده به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان از ابتدای سال جاری تا کنون پرداخت شده است.

به گزارش هاوار زاگرس؛ دکتر نورالدین رحیمی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: برای ۱۸۰ پرونده بیماران خارج از ضوابط به مبلغ بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در کمیته بررسی و در مرحله سند پرداخت قرار دارد برای ۸۱ پرونده مبلغ ۷۴۱ میلیون تومان به حساب بیماران واریز شده است.

وی افزود: سهمیه ایلام به تعداد ۲۵۰۰ نفر شناسایی که تعداد ۱۱۰۰ نفر به بانک های عامل معرفی و مابقی در طی مراحل تصویب در کمیته های مربوطه قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: در ایلام بابت هزینه درمانی سالانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت می شود که میانگین هر بار مراجعه معادل ۱۰۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان است.

رحیمی عنوان کرد: بار مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد نسبت به سال گذشته ۲٫۸ درصد افزایش یافته که میانگین بار مراجعه بیمه شدگان استان معادل ۴ بار مراجعه است.

وی در ادامه از تحت پوشش قرار دادن بسته های خدمات ناباروری در راستای قانون جوانی جمعیت در استان خبر داد و گفت: در اجرای این قانون ۵۰۵ زوج نشان دار شده و ۱۳۴ پرونده به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان از ابتدای سال جاری تا کنون پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام تاکید کرد: هزینه خدمات ناباروری تا سه بار در سال برابر تعرفه های مصوب پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: ۱۰۱ بیماری نادر و مزمن جسمی و روانی در استان وجود دارد که این بیماران اگر اسناد خود را ارائه کنند تا ۵۰ میلیون تومان به آنان پرداخت خواهد شد.

وی اظهار داشت: در استان ایلام ۳۶۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و بیشترین افراد تحت حمایت روستاییان ، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند.

وی خاطر نشان کرد: سالیانه ۲۳٠ میلیارد تومان هزینه درمانی به مراکز درمانی خصوصی و دولتی استان پرداخت شده است.رحیمی عنوان کرد: در حال حاضر ۴٠٠مرکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و ۷۶ درصد بیمه شدگان به صورت صد درصد رایگان از خدمات بیمه ای بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: هزینه بیمه کارکنان دولت، بیمه سلامت همگانی، ساکنان حاشه شهرها، زندانیان و خانواده‌های آنان، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و افراد مجهول‌الهویه در صورت تایید مراجع درمانی، اتباع عراقی ساکن ایلام پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام تصریح کرد: ۱۰۱ بیماری نادر و مزمن جسمی و روانی داریم که هزینه بردار هستند که این بیماران اگر اسناد خود را ارائه کنند تا ۵۰ میلیون تومان به آنان پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه از خانواده‌های این بیماران خواست که مدارک خود را که مربوط به امسال است را بیمه سلامت استان ارائه کنند و از این حمایت‌ها برخوردار شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: در تمام بیمارستان‌ها ناظران بیمه سلامت مستقر هستند و این بیمه با ۷۲ کارمند خدمت به ۳۶۷ هزار نفر انجام می‌شود یعنی به ازای هر ۵۰۰۰ بیمه شده یک نفر کارمند داریم و کارکنان حداکثر کارایی و اثربخشی را در سازمان دارند.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.