• امروز : چهارشنبه - ۲۲ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 10 April - 2024
6
کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام ؛

هوای استان اواخر هفته بارانی می‌شود

  • کد خبر : 1513
  • 23 آبان 1401 - 15:28
هوای استان اواخر هفته بارانی می‌شود
کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: اواخر هفته جاری هوای ایلام بارانی خواهد بود و سامانه ناپایدار بارشی آسمان استان را تحت تاثیر ناپایداری های خود قرار می دهد.

به گزارش هاوار زاگرس؛ احسان احمدی نژاد روز دوشنبه اظهار داشت: این سامانه بارشی از اوایل روز چهارشنبه وارد استان می شود و تا اواخر روز پنجشنبه به فعالیت ریزشی خود ادامه می دهد.

وی افزود: بارش باران، رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید موقتی، تگرگ در نقاط مستعد و خطر صاعقه از جمله پیامدهای این سامانه بارشی است.

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام ادامه داد: این سیستم جوی طبق بررسی مدل های ماهواره ای دارای پتانسیل بارشی موثری بوده و ریزش نزولات جوی آن نسبت به سامانه پیشین بیشتر است.

احمدی نژاد یادآور شد: دامنه پراکنش این سیستم کل استان را در بر می گیرد اما در نواحی شمالی و شرقی استان این بارش ها بیشتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: باتوجه به شدت بارش ها احتمال ریزش و رانش بویژه در گردنه ها، سیلابی شدن مسیل ها، خشکه رودها، آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده ها وجود دارد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام افزود: باید شهرداری و دهیاری ها نسبت به پاکسازی و لایروبی جداول و آبراهه های شهری و روستایی و نیز سیلبندها اقدام کنند.

احمدی نژاد از مردم به خصوص عشایر و دامداران خواست از اتراق در کنار مسیل ها، خشکه رودها و حریم رودخانه ها پرهیز کنند و به علت خطر صاعقه صعود به ارتفاعات نیز توصیه نمی شود.

وی گفت: باتوجه به وزش باد احتمال آسیب دیدن سازه های سبک وجود دارد و همچنین به علت لغزندگی جاده ها و آبگرفتگی معابر از تردد غیرضروری اجتناب شود.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.