• امروز : چهارشنبه - ۲۲ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 10 April - 2024
4

پرداخت بیش از ۳۵۲ میلیارد ریال ارزش افزوده به حساب امور مالیاتی ایلام

  • کد خبر : 972
  • 18 تیر 1401 - 11:39
پرداخت بیش از ۳۵۲ میلیارد ریال ارزش افزوده به حساب امور مالیاتی ایلام
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از پرداخت 352 میلیاردو 930 میلیون ریال مالیات ارزش افزوده فروش محصولات بابت سال 1400 بصورت مستقیم و غیرمستقیم به حساب امورمالیاتی ایلام خبر داد و گفت: پرداخت اینگونه مالیات ها و ارزش افزوده صرف پروژه های عمرانی در سطح استان می شود.

به گزارش هاوار زاگرس؛ نوریان با اشاره به اینکه در اجرای ماده ۱۷ قانون مالیات ارزش افزوده، این شرکت هرساله به حساب امور مالیاتی استان واریز می کند ،افزود: در سه ماهه اول سال جاری نیز ۴۵ میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال به حساب امور مالیاتی ایلام واریز شده است.

وی به افتخارات این پالایشگاه در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: کسب تنديس برنزی و تقديرنامه جايزه ي ملي انرژي، کسب رتبه نخست سلامت اداری و مبارزه با فساد در بین پالایشگاههای کشور و غیره تنها بخش از افتخارات این شرکت در سال جاری بوده است.

نوریان به اقدامات موثر انجام شده در حوزه مدیریت انرژی اشاره کرد و گفت: پالایشگاه گاز ایلام در هفتمين جايزه ملي انرژي در بخش پروژه هاي صرفه جويي برای دو پروژه ارائه شده، موفق به كسب تنديس و تقديرنامه گردید که اين ارزیابی بصورت سالیانه ازسوی سازمان مديريت صنعتي با همكاري و حمايت نهادهاي اصلي سياست گذاري و نظارت در حوزه مدیریت انرژي شامل معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، سازمان انرژيهاي تجديد پذير و بهره وري انرژي برق ، شركت بهينه سازي مصرف سوخت و سازمان ملي استاندارد ايران انجام مي شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه شركت های مختلفي براساس الگوها و شاخص های از پیش تدوين شده، مورد ارزيابي فني و سيستمي قرار مي گيرند، اظهار داشت: این شرکت در بخش پروژه هاي صرفه جويي با ۲ پروژه بازيابي جريان اتان ارسالي به فلر و جايگزيني سيستم گرمايش كوره هواي گرم با هيترهاي تابشي شركت نمود كه به ترتيب موفق به كسب تنديس برنزي تک ستاره و تقدير نامه گرديده است.

وی با اشاره به اینکه در هشتمین دوره ارزیابی سلامت اداری شرکت ملی گاز ایران این واحد صنعتی رتبه نخست سلامت اداری در بین شرکت های پالایش کشور کسب کرده است، اظهار داشت: این ارزیابی توسط امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران در ۹ شاخص و ۲۱ محور و ۵۰ سنجه انجام شده است.

نوریان با اشاره به اینکه این ارزیابی به استناد ماده ۲۵ قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، وضعیت شرکت ها را در اجرای وظایف قانونی بررسی و با هم مقایسه می کند،تصریح کرد:این شاخص ها شامل آموزش، قانون گرایی، شفافیت، پاسخگویی، شایسته سالاری، انضباط اداری و مالی، الگوی مصرف و بهره وری، استقرار و توسعه سامانه های الکترونیک و فناوری و نظارت و کنترل داخلی بوده که خوشبختانه این شرکت در کلیه شاخص ها امتیاز بسیار بالایی نسبت به دیگر شرکت های پالایشی کسب کرده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران هر ساله بر اساس الگوهایی، شرکتهای تابعه را مورد سنجش قرار می دهد، خاطرنشان کرد: در این دوره ارزیابی پالایشگاه گاز ایلام با امتیاز ۹۷٫۵۶ امتیاز در رتبه نخست سلامت اداری قرار گرفته و این واحد صنعتی در برنامه های کلان خود همچنان بدنبال اجرای دقیق قوانین و مقررات بوده و در جهت ارتقای هرچه بیشتر سلامت نظام اداری اهتمام ویژه ای دارد.

نوریان گفت: در راستای تحقق نامگذاري سال جاری؛ شركت پالايش گاز ايلام به دنبال اخذ مجوز پارك گوگردي بمنظور جذب سرمايه گذار و توليد فناورانه محصولات جديد و خلق ارزش افزوده، ايجاد اشتغالزايي در منطقه و كاهش خام فروشي مي باشد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش قابل توجه فروش گوگرد این مجتمع صنعتی در طول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ خبر داد وتصریح کرد: در این واحد صنعتی سالانه حدود ۸۰ هزار تن گوگرد توليد و با نرخ خلوص ۹۹٫۹۸ درصدي به بازار عرضه مي گردد.

نوریان با بیان اینکه در حال حاضر گوگرد به دو صورت كلوخه و پاستيلي در كارخانه دانه بندي پالايشگاه توليد و براساس نياز مشتريان به صورت فله يا در كيسه هاي يك تني تحويل مشتريان می شود،خاطرنشان کرد: در سال گذشته با تلاش همكاران بخش هاي مختلف شركت و با بازاريابي مناسب و جذب مشتريان جديد، ضمن افزايش توليد حدود ۵ درصدي، شاهد افزايش درآمد فروش قابل توجه گوگرد به نسبت به سال ۱۳۹۹ بوده ایم.

وی اظهار داشت: فروش محصول گوگرد در شركت به ۲ صورت از جمله عرضه در بورس و بصورت مستقيم از طريق دفتر فروش شركت انجام و در راستاي حمايت از كسب و كارهاي داخلي براساس ظرفيت قوانين رفع موانع توليد و آئين نامه هاي اجرايي آن؛ فروش به صورت اعتباري با اخذ ضمانت نامه بانكي نيز انجام مي شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری چند سال اخیر را در راستای تولید نامگذاری کرده اند که این مهم، وظیفه مسئولان را دوچندان می کند، اظهار داشت: شرکت پالایش گاز ایلام به منظور تحقق نامگذاری هرسال، برنامه های قابل توجهی در دستور کار قرارداده که خوشبختانه خروجی آن تحقق خواسته های معظم له در زمینه های مختلف تولید بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه در بخش محیط زیست‌ در سال گذشته در بخشهای مختلف از جمله مدیریت پساب صنعتی وکاهش مصارف آب،پیشگیری از آلودگی خاک ،کاهش آلاینده های هوا،مدیریت پسماند و فضای سبز اقدامات موثری صورت گرفته است، گفت:در بخش هوا می توان به کاهش چشم گیر حجم فلرینگ، كاهش انتشار گازهاي گلخانه اي، كاهش انتشارات SO2 كاهش ميزان مصرف آب، مديريت پسماند و پساب تصفیه خانه پساب صنعتی اشاره کرد.

نوریان افزود: با توجه به ارسال پيوسته گاز مايع و اتان توليدي شركت به مجتمع پتروشيمي ايلام ضمن جهش در توليد،كاهش چشمگير آلايندگي هاي زيست محيطي و حجم فلرينگ را به دنبال داشته به نحوي كه از ابتداي سال ۱۴۰۰ شاخص گازهاي ارسالي به فلر از ۱۷ درصد به ۵ درصد كاهش يافته است.

وی اظهار داشت: همچنین در سال گذشته بالغ بر ۱۶۵ هزاركيلوگرم پسماندهاي غير خطرناك و ۶ هزارو ۷۳۹ كيلوگرم پسماندهاي خطرناك در این واحد صنعتی توليد كه از این مقدار ۱۰ هزارو ۳۷۸ كيلوگرم پسماند بازيافت و بقيه مديريت و ساماندهي شده اند و بالغ بر ۸۳ هزار متر مكعب پساب صنعتي در سال گذشته تصفیه شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: در بحث مدیریت انرژی نیز با بازیابی گازهاي فلش درام به عنوان سوخت زباله سوزهاي واحد بازیافت گوگرد به ميزان ۱۷ ميليون مترمكعب در سال صرفه جویی صورت گرفته و همچنین شاهد بهبود شاخص هاي انرژيSECبه میزان ۱۱درصد، سوخت ۲ درصد، بخار ۱۱ و الكتريسيته ۳ درصد نسبت به سال ۹۹ كاهش يافته است.

نوریان خاطرنشان کرد: در بخش آب با تشکیل کمیته مدیریت مصرف آب ضمن مدیریت صحیح آب و پیشگیری ازهدر رفت آب با راه کارهای بازچرخاني آب بیش از ۱۰هزار مترمکعب اب خروجي تصفيه خانه جهت استفاده مجدد در پالايشگاه بکار گرفته شده و نشت یابی شبکه آب آتش نشانی با استفاده از گاز هلیوم بمنظور جلوگیری از هدر رفت آب صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه در سال جاری پروژه های همچون راه اندازي كمپرسورهاي OFF GAS، بازيابي گازهاي ارسالي به فلر با هدف فلرينگ صفر، پيگيري مراحل اجراي بويلر هاي بازيافت حرارتي، استفاده از شرکت های دانش بنیان ونصب و راه اندازي سيستم زباله سوز لجن هاي تصفيه خانه صنعتي، پيگيري مراحل نصب سيستم پايش آنلاين دودکش های واحد بازيافت گوگرد و احداث جايگاه نگهداري پسماند شيميايي در دست اقدام می باشند که بخشی از آنها در مراحل پایانی جهت بهره برداری می باشند که با بهره برداری از آنها این پالایشگاه قدم هاي اساسي در راستاي اجرايي نمودن استاندارد صنعت سبز بر می دارد.

نوریان افزود: این واحد صنعتی برای اطمینان از عملکرد خود در حوزه پایش و حفظ محیط زیست خروجی این پالایشگاه را به آنالایزرهای برخط تجهیز نموده که بصورت لحظه ای اطلاعات آن به محیط زیست استان جهت کنترل بیشتر ارسال می شود.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.