• امروز : چهارشنبه - ۲۲ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 10 April - 2024
4
معاون دادستان دهلران؛

پرونده برای دفع غیر اصولی و آتش سوزی معدن زباله دهلران در دادسرا تشکل شده است

  • کد خبر : 1096
  • 25 مهر 1401 - 17:32
پرونده برای دفع غیر اصولی و آتش سوزی معدن زباله دهلران در دادسرا تشکل شده است
معاون دادستان دهلران گفت : در راستای اجرای قانون وپیرامون مشکلات بهداشتی و زیست محیطی ناشی از دفن زباله غیر اصولی و آتش سوزی معدن زباله قدیم دهلران پرونده در این راستا تشکیل شده است.

به گزارش هاوار زاگرس؛ محمد نیک روش در گفت گو با خبرنگار ما بیان داشت : برابر ماده۷ قانون خدمات پسماند و ماده۲۴ قانون نحوه جلو‌گیری از آلودگی هوا و ماده۹ قانون حفاظت و بهسازی محیط ‌زیست و همچنین ماده۶۸۸ قانون مجازات اسلامی بحث آتش سوزی معدن زباله دهلران پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه سلامت مردم خط قرمز دستگاه قضا است ، بیان داشت : متاسفانه دفن غیر اصولی در سایت قدیم آن هم به‌صورت تلنبار کردن است باعث شده خواسته یا ناخواسته به‌صورت غیربهداشتی سوزانده شوند و مشکلات تنفسی و بهداشتی برای شهروندان به‌وجود بیاید ودر این راستا دستگاه قضا برابر قانون برخورد خواهد کرد.

نیک روش افزود : برابر قانون مدیریت پسماندها مصوب۱۳۸۳ و آیین نامه اجرایی آن که مصوب ۱۳۸۴ و در اجرای ماده ۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری و مواد ۲و۵ دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه و تکالیف نهاد دادسرا در صیانت از حقوق عامه و حفظ بهداشت و سلامت عمومی و محیط زیست مشخص شده و قطعا دادسرا در شهرستان دهلران به صورت جدی برابر مواد یاد شده بالا با متخلفان برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه آتش زدن زباله ها و دپو زباله در سایت قدیم باتوجه به نزدیکی به شهر تهدید جدی بر علیه سلامت مردم است، گفت: شهرداری دهلران باید به وظیفه قانونی خود عمل کند زباله‌های دپو شده در سایت قدیم به سایت جدید انتقال بدهد و با نظارت دستگاه‌های مربوطه نسبت به دفع اصولی زباله‌ها اقدام کند.

معاون دادستان شهرستان دهلران ادامه داد: محیط زیست و مرکز بهداشت باید در این راستا نظارت کامل را داشته باشند و تخلفات صورت گرفته شهرداری که تهدید علیه سلامت عمومی است به دادسرا اعلام کنند.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.