• امروز : چهارشنبه - ۲۲ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 10 April - 2024
5
عضو مجمع مرغداران استان :

تنها ۳۰ درصد مرغداری‌های استان فعال هستند

  • کد خبر : 2886
  • 21 فروردین 1402 - 21:58
تنها ۳۰ درصد مرغداری‌های استان فعال هستند
عضو مجمع مرغداران استان گفت: ظرفیت جوجه ریزی در استان 2 میلیون 700 هزار قطعه می باشد که متاسفانه به دلایل مختلف از جمله بدعهدی تاجر نهاده های دامی در توزیع به موقع ذرت و سویا فقط 400 هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام گرفته که چیزی کمتر از 30 درصد ظرفیت استان می باشد که قابل تامل و پیگیری می باشد.

به گزارش هاوار زاگرس؛ سید اقبال حسینی افزود ۵۰ درصد مرغداری‌ها بدلیل ضرر و زیانهای هنگفت در دوره قبل از چرخه تولید خارج و حتی قیمت دستوری مصوب دولت نه تنها کار ساز نبود بلکه چوب لای چرخ مرغداران گذاشت.

وی نبود زیر ساختهای لازم، افزایش قیمت جوجه یک روزه و گرانفروشی شرکتهای طرف قرارداد، عدم توزیع به موقع نهاده های خریداری شده که بعد از دوماه به دست مرغدار می رسد و نیز عدم توجه و رسیدگی به مشکلات مرغدار توسط مسئولین که فقط در ایام گرانی مرغ سراغ آنها می گیرند از جمله مهمترین دلایلی هستند که موجب شده مرغدار رغبتی برای فعالیت نداشته باشد.

حسینی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که تولید کنندگان را سربازان جنگ اقتصادی نامید تصریح کرد متاسفانه این سربازان جنگ اقتصادی بدون هیچ پشتبانی و پشتوانه ای در سنگر جبهه تولید در حال شکست خوردن هستند.

عضو مجمع مرعداران استان پیشنهاد معاون اقتصادی استاندار در راستای مرغ مازاد مرغداران به تاجر عراقی و عرضه مرغ به کشور عراق را بدون پشتوانه کارشناسی دانست و بیان داشت در جلسات متعدد مکررا مشکلات مرغداران را فریاد زدیم ولیکن گوش شنوایی وجود نداشت.

وی رسیدگی به مشکلات مرغداران را ضروری دانست و تاکید کرد در غیر اینصورت باید منتظر افزایش قیمت مرغ زنده به ازای هر کیلوگرم ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان در مرغداریها باشیم.

این تولید کننده با اشاره به تنها کشتارگاه صنعتی مرغ آبدانان که سالها نیمه کاره رها شده است گفت در صورت راه اندازی می تواند نقشی اساسی در افزایش تولید مرغ مرغداران منطقه ایفا کند.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2886

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.