• امروز : چهارشنبه - ۲۲ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 10 April - 2024
6

یکی از دلایل اصلی کمبود آنتی بیوتیک تجویز توسط برخی پزشکان عمومی است

  • کد خبر : 1091
  • 25 مهر 1401 - 13:18
یکی از دلایل اصلی کمبود آنتی بیوتیک تجویز توسط برخی پزشکان عمومی است
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تجویز داروهای آنتی بیوتیک بدون دستور پزشک متخصص امکان پذیر نیست.

به گزارش هاوار زاگرس ؛ دکتر جاسم محمدی با اشاره به کمبود داروهای آنتی بیوتیک در سطح استان اظهار داشت: این موضوع مختص ایلام نیست و در سطح کشور مشاهده می شود، ولی با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان هفته این مسئله با توزیع آن در سطح داروخانه ها مرتفع خواهد شد.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی کمبود آنتی بیوتیک این است که برخی پزشکان عمومی این داروها را تجویز می کنند درحالیکه آنها تنها باید توسط پزشک متخصص تجویز شوند، ضمن اینکه برخی افراد بدون داشتن نسخه نیز به داروخانه ها مراجعه و خواستار این داروها می شوند که باعث کمبود آن شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها پس از تعطیلی ۲ ساله ایام کرونا شاهد افزایش موارد ابتلا به آنفلونزا در سطح کشور و استان هستیم، درحالیکه قبلا شیوع این بیماری از آبان ماه مشاهده می شد ولی امسال در مهرماه این مسئله بیشتر دیده می شود.

دکتر محمدی از والدین دانش آموزان خواست از فرستادن فرزندان خود که دارای علائم سرماخوردگی هستند به مدرسه با توجه به احتمال شیوع آن جدا خودداری کنند تا این موج نیز هرچه سریع تر فروکش کند.

وی در خصوص وضعیت ابتلا به کرونا در استان نیز اضافه کرد: هم اکنون میزان ابتلا به این بیماری نیز روزانه تک رقمی بوده و خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد./م

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.