• امروز : دوشنبه - ۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
5
مدیرکل گمرک ایلام؛

۲۳ درصد کل کالاهای صادرات کشور به عراق از مرز بین المللی مهران انجام می شود

  • کد خبر : 2081
  • 07 دی 1401 - 12:01
۲۳ درصد کل کالاهای صادرات کشور به عراق از مرز بین المللی مهران انجام می شود
مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: ۵۳ پرونده کالای قاچاق و ارز در گمرک این استان در پایانه مرزی مهران از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

به گزارش هاوار زاگرس؛ روح الله غلامی روز چهارشنبه اظهار کرد: این تعداد پرونده کشف شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷۹ درصد رشد را نشان می دهد.

وی ارزش کل پرونده های قاچاق کالا و ارز در گمرکات استان را در ربازه زمانی (ابتدای سال تا پایان آذرماه) ۳۱۴ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: از لحاظ ارزش ریالی تعداد پرونده های تشکیل شده در سال جاری سه هزار و ۷۰ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

مدیرکل گمرک استان ایلام با بیان اینکه این کشفیات با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) انجام شده است، بیان کرد: بیشتر کالاهای کشف شده در گمرک تجاری مهران در سال جاری دارو و تجهیزات پزشکی، بذر و آهن آلات بوده است.

غلامی اضافه کرد: قاچاق کالا در مرز و گمرک مهران به طور معمول از داخل به خارج از کشور صورت می گیرد و تاکنون قاچاق کالا بیرون از مرز به داخل کشور نداشته ایم.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای کشف کالاهای قاچاق در مرز انجام شده است، گفت: تدابیر لازم برای کنترل بیشتر قاچاق کالا در مرز اتخاذ شده و با متخلفان برخورد می شود.

مدیرکل گمرک ایلام با اشاره به وضعیت صادرات از مرز مهران و اینکه بیش از ۲۳ درصد کل کالاهای صادرات کشور به عراق از مرز بین المللی مهران انجام می شود، اضافه کرد: در بازه زمانی ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۴۷ میلیون دلار از این مرز به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک ‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

روزانه به طور متوسط ۶۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شود./ط

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.