• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

آزمایشگاه میکروبیولوژی آب دره شهر با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد ریال راه‌اندازی می شود

  • کد خبر : 3862
  • 19 فروردین 1403 - 11:32
آزمایشگاه میکروبیولوژی آب دره شهر با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد ریال راه‌اندازی می شود
سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: آزمایشگاه میکروبیولوژی آب شهرستان دره شهر با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد ریال راه‌اندازی می شود.

به گزارش هاوار زاگرس ؛ محمد محمدی روز یکشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: آزمایشگاه میکروبیولوژی آب دره شهر با هدف پایش روزانه میکروبی آب شرب منابع، مخازن و شبکه توزیع، میزان کلر باقی مانده، PH و کدورت آب شرب شهر دره شهر و روستاهای تحت پوشش افتتاح و راه‌اندازی می شود که نقش به سزایی در حفظ سلامت و ارتقاء کیفی آب شرب این مناطق دارد.

وی در خصوص اهمیت بررسی سلامت آب تصریح کرد: در گذشته برای اینکه کیفیت آب بررسی شود نمونه‌های آب را از این شهرستان به آزمایشگاه مرکزی استان منتقل می‌کردیم که فرآیندی زمان بر بود اما با احداث این آزمایشگاه در شهرستان دره شهر در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توانیم از کیفیت و سلامت آب مطمئن شویم.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب ایلام در خصوص تجهیزات این آزمایشگاه بیان کرد: این آزمایشگاه به بروزترین دستگاه‌های مرتبط با انجام آزمایشات باکتریولوژیکی و میکروبی آب و برخی از تجهیزات تشخیص کیفیت فیزیکی آب نظیر کدورت سنج، هدایت سنج، آب مقطرگیری، کلنی کانتر، انکوباتور، آون، هود آزمایشگاهی، اتوکلاو و … مجهز خواهد شد.

محمدی یادآور شد: کیفیت آب برای شرکت آب و فاضلاب ایلام مساله‌ای حیاتی است و راه‌اندازی چنین آزمایشگاه‌هایی در سایر نقاط فاقد آزمایشگاه در سطح استان در دستور کار قرار دارد که در این زمینه هم نسبت به راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه میکروبی شهر سرابله و همچنین خریداری وسایل و مواد آزمایشگاهی اقدام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹ آزمایشگاه های شیمی، میکروبیولوژی و بیولوژی و ریزآلاینده، فاضلاب در سطح استان فعال است که مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفا ایلام بصورت مستمر و مستقیم بر بهداشت و کیفیت آب شرب در شبکه توزیع آب شهری و روستایی نظارت دارد./م

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=3862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.