• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام ایلام ؛

اربعین امسال چراغ موکب‌ها را روشن نگه‌داشتیم

  • کد خبر : 3331
  • 22 شهریور 1402 - 9:46
اربعین امسال چراغ موکب‌ها را روشن نگه‌داشتیم
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام گفت: امسال برای اولین بار توسط ستاد اجرایی، بیش از ۱۰۰ موکب مردمی و بومی استان که در مسیر تردد زائران اربعین مرز مهران قرار داشتند مورد حمایت قرار گرفتند و نگذاشتیم به دلیل برخی مشکلات اقتصادی چراغ آنها خاموش شود.

به گزارش هاوار زاگرس ؛ «محمد زارع» در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما، حمایت از مواکب مردمی بود تا چراغ خدمت رسانی آن همیشه روشن باشد، اظهار کرد: در این راستا مواد غذایی و اقلام خوراکی به تعداد ۵۰۰ هزار پرس برای مواکب در مسیر تردد زائران، دپو و توزیع ۲۰ هزار قالب یخ و فعالیت دو دستگاه پرتاب یخ‌ساز در پایانه برکت با تولید روزانه ۵۰۰ قالب یخ، دپو و توزیع ۳ میلیون بطری آب معدنی اهم این خدمات بوده است.

وی، استقرار نانوایی سیار در مهران جهت پخت نان را از دیگر اقدامات این نهاد در ایام اربعین عنوان کرد و افزود: روزانه بیش از ۵۰ هزار قرص نان توسط این نانوایی سیار پخت و به صورت رایگان در بین مواکب توزیع می‌شود.

زارع یادآور شد: بیمارستان فوق تخصصی سیار بنیاد احسان ستاد اجرایی در پایانه شهید سلیمانی مرز مهران مستقر شد و در این ایام به بیش از ۷ هزار زائر در مسیر رفت و برگشت ارائه خدمت پزشکی و درمانی انجام داد.

وی ادامه داد: در ایام اربعین هر نقطه از مسیر حرکت زائران، از پارکینگ بزرگ اربعین گرفته تا نقطه صفر مرزی هر کجا نیاز به توزیع آب و غذا بود بلافاصله ستاد اجرایی با تمام توان حاضر می‌شد و از هرگونه بحران جلوگیری می‌کرد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام با اشاره به اینکه با توجه به اهداف طراحی شده، که نهادهای حاکمیتی و دولتی ورود نکنند و پشتیبان مواکب باشند، بیشتر نقش پشتیبان را داشتیم، تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد زائر و خدماتی که ارائه می‌شد پشتبانی ما ۳۰ درصد ظرفیت خدمت موکب بود و این امر گام مهمی در راستای مردمی کردن خدمات مواکب بود که انشاالله در سال های آینده بیشتر و بهتر انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در ایام اربعین، ارتش سرفراز جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عزیز، حمایت لجستیکی بسیار خوبی از اقدامات ستاد اجرایی در مرز مهران انجام دادند و هر کجا نیاز به ماشین‌آلات داشتیم بلافاصله در اختیار ستاد اجرایی می‌گذاشتند تا بتوانیم آب و غذا به دست زائران عزیز برسانیم، اضافه کرد: از همکاری بسیار خوب مسئولان ارتش و سپاه کمال تشکر و قدانی را دارم.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=3331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.