• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

از چهره ها ی شاخص تا داوطلبین گمنام در حوزه جنوب استان

  • کد خبر : 3729
  • 02 بهمن 1402 - 0:19
از چهره ها ی شاخص تا داوطلبین گمنام در حوزه جنوب استان
باید منتظر ماند طی روزها و هفته های آینده داوطلبینی که فاقد رزومه اجرایی و مدیریتی هستند در گردونده انتخابات ماندگار هستند یا تنها برای تائید صلاحیت مقطعی وارد کارزار انتخابت شده اند!

هاوار زاگرس : در حالی کمتر از ۴۰روز به انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده است که تا به امروز شور و شوق مشارکت در بین افکار عمومی دیده نمی شود ولی این امر باعث نشده بود که ۲۱ داوطلب که قبل تر تائید صلاحیت شده بودند دست روی دست بگذارند تا شاید تنور انتخابات گرم شود چرا این افراد تلاش کردند تا چهر به چهره با افراد دیدار و درخواست همراهی کنند !

شب گذشته بود که دبیر ستاد انتخابات استان ایلام از تائید صلاحیت ۱۸ داوطلب دیگر در این استان بر اساس فهرست اعلامی شورای نگهبان به وزارت کشور خبر داد که از این تعداد ۸ داوطلب مربوط به حوزه انتخابیه دهلران جنوب استان بود که در بین این افراد نیز چهره هایی سیاسی با گرایش اصلاح طلبی و اصول گرایی نیز به چشم می خورد و در مجموع تعداد داوطلبین تائید صلاحت در حوزه جنوب به ۲۹ نفر رسیده است .

با بررسی اجمالی داوطلبین تائید صلاحیت شده می توان به این نتیجه رسید که این دوره برخلاف دوره های گذشته شورای نگهبان تلاش کرده منافذ فیلتر تائید صلاحیت را قدری بازتر کند تا علاوه بر بالا بردن مشارکت مردم در پای صندوق های رای چهره های گمنام جوان که رزومه اجرایی کافی هم ندارند در کنار چهره ها فرصت رقابت را داشته باشند !

از آنجایی که در استان ایلام به دلیل بافت قبیله‌ای و سنتی که در آن حاکم است، همواره شرایط انتخابات بر پایه قومی و قبیله ای چرخیده است و این دروه برخلاف دوره های گذشته علاوه بر تعدد دوطلبین تائید صلاحیت شده شاهد حضور چهره ها از اقوام مختلف در حوزه انتخابیه شهرستان دهلران حوزه جنوب هستیم.

انتخابات در حوزه جنوب باتوجه به سیاست و قومیت دو بازوی قوی در مشارکت بالای مردم در پای صندوق های رای بوده و هست وقطعا میل مردم در انتخاب از این تعداد داوطلب تائید صلاحیت شده به چهره های شاخص و رزومه داراست تا افراد گمنام !

از آنجایی که مردم حوزه انتخابیه دهلران همواره در دوره های گذشته تلاش کردند تا بر پایه قومی و قبیله ای یک شخص را راهی بهارستان کنند این دوره علیرغم تعدد اقوام و بررسی میدانی به نظر می رسد انتخابات پیش رور بر پایه قومی و قبیله ای پیش نخواهد رفت و مردم در تلاش هستند تا افراد شاخص و توانمند و دارای رزومه اجرایی قوی راهی مجلس کنند !

این دوره بر خلاف دوره های گذشته که برخی افراد با شگرد کسب امتیاز ودست پا کردن فرصت های اداری و حتی مالی ازافراد شاخص بعد از تائید صلاحیت وارد کارزار انتخابات می شدند و در میانه راه به نفع آنها اعلام انصراف و اعلام حمایت می کردند که امسال ازسوی رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام اعلام شد کناره گیری هر کاندیدا با هدف اخذ امتیاز برای کاندیدای مورد نظر خود جرم محسوب می شود .

حال باید منتظر ماند طی روزها و هفته های آینده داوطلبینی که فاقد رزومه اجرایی و مدیریتی هستند در گردونده انتخابات ماندگار هستند یا تنها برای تائید صلاحیت مقطعی وارد کارزار انتخابت شده اند!/م

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=3729

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.