• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7

اشتغال یکی از مهمترین دغدغه های جوانان است

  • کد خبر : 3398
  • 09 مهر 1402 - 19:18
اشتغال یکی از مهمترین دغدغه های جوانان است
معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه عملکرد فرمانداران در ساماندهی امور جوانان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: این استان رتبه سوم کشور در پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج را در کشور دارد.

به گزارش هاوار زاگرس؛ “محمدسبحان حسنی” روز یکشنبه در نشست شورای ساماندهی امور جوانان این استان اظهار کرد: باید فرصت های جوان سازی جمعیت، فرزندآوری و ازدواج آسان جامعه از دست نرود و مشوق های لازم در حوزه جوان سازی جمعیت توسط ادارات جدی گرفته شود.

وی اشتغال را یکی از مهمترین خواسته ها و نیازهای جوانان برشمرد و افزود: باید ادارات متولی در خصوص اشتغال جوانان، برنامه های راهبری و هدایت شغلی جوانان را مد نظر داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: این استان در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری نسبت به میانگین کشوری مقام سوم را در بین استان های کشور دارد.

حسنی یادآور شد: یکی از آیتم های همه دستگاه های اجرایی استان باید موضوع مهم گفت و شنود مستقیم و بدون واسطه مسئولان ادارات با جوانان جهت احصای نیازسنجی های مطالبات و خواسته های جوانان باشد.

وی ادامه داد: طیف زیادی از جوانان جامعه هدف اداراتی چون کمیته امداد، بهزیستی، ورزش و جوانان، دانشگاه ها و آموزش و پرورش هستند که باید از ظرفیت های گفت و شنود مستقیم با جوانان به منظور اطلاع یابی از خواسته های آنها استفاده کنند.

وی تاکید کرد: مشارکت همه دستگاه ها برای به سرانجام رساندن برنامه های ابلاغی دولت در موضوع طرح ساماندهی هدفمند مورد نیاز است و باید ارتباط موثر ادارات با جوانان ‌بیشتر و کیفی تر شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام مساله گفت و شنود مسئولان با جوانان را مهم برشمرد و افزود: در این راستا از سوی ادارات برنامه ریزی و جدول زمان بندی منظم و منسجم مشخص تدوین و در جلسات آتی شورای ساماندهی جوانان عملکرد ادارات در این زمینه گزارش شود.

وی اضافه کرد: گفت و شنود بدون واسطه مسئولان با جوانان باعث می شود این طیف مهم و اثرگذار جامعه پاسخ سوالات، ابهام و خواسته های خود را به طور مستقیم از مدیران دریافت کنند.

حسنی یادآور شد: ادارات با برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، جوانان و نوجوانان را از نزدیک نسبت به دستاوردها و پیشرفت استان در حوزه های مختلف آگاه سازند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام از ارزیابی عملکرد فرمانداران در رابطه با ساماندهی امور جوانان خبر داد و گفت: فرمانداران باید ضمن برگزاری جلسات مرتبط با ساماندهی امور جوانان، مصوبات مربوطه را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

ایلام در پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج رتبه سوم کشور را داردوی در خصوص واگذاری برخی اماکن دولتی برای برگزاری مراسم ازدواج جوانان، تاکید کرد: باید این اماکن و مراکز مختص ازدواج آسان از نظر کیفیت، کمیت، تجهیزات، امکانات و زیباسازی فضا مورد ارزیابی و بررسی واقع شوند تا گرایش جوانان جهت برگزاری مراسم ازدواج آسان در این مراکز بیشتر شود.

حسنی با بیان اینکه جامعه نیازمند تزریق آرامش و امیدافرینی است، اظهار کرد: باید جوانان نخبه و موفق استان در حوزه های مختلف مورد حمایت قرار بگیرند و همچنین به عنوان الگو معرفی شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در پایان خاطرنشان کرد: آگاهی مسئولان از مطالبات، ایده ها و خواسته های جوانان در سیاست گذاری، برنامه ریزی و تخصیص اعتبارات تاثیرگذار خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=3398

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.