• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7
مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام؛

شناسایی ۳ هزار و ۵۰۰ انشعاب غیرمجاز و دستکاری شده در استان

  • کد خبر : 3202
  • 10 مرداد 1402 - 7:06
شناسایی ۳ هزار و ۵۰۰ انشعاب غیرمجاز و دستکاری شده در استان
مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام گفت: در مجموع سه هزار و ۵۰۰ انشعاب غیرمجاز و دستکاری شده در استان ایلام طی یک سال گذشته شناسایی شده است.

به گزارش هاواز زاگرس ؛ولی الله ناصری شامگاه دوشنبه در نشست خبری  مجازی با اشاره به انشعابات غیرمجاز برق در استان ایلام، افزود: این مشکل در بعضی از مناطق شهری و روستایی استان وجود دارد و شرکت توزیع برق به طور مستمر طرح پایش مشترکین را انجام می دهد.

مدیرعامل شرکت برق ایلام با اشاره به وجود ۲۳۰ هزار مشترک برق در این استان، اظهار داشت: ۵۴۰ میلیارد ریال پروژه در حوزه برق برای اربعین در این استان اجرایی شده است.

وی افزود: امسال نیز همانند سال گذشته ، پروژه های مختلفی در حوزه برق رسانی، روشنایی، تامین برق گیت های آن سوی مرز، تامین برق نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی، مواکب در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت برق ایلام یادآور شد: با همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یک دیزل ژنراتور پرقدرت در سالن ترانزیت، تعداد ۷ دستگاه ترانسفورماتور و شبکه فشار ضعیف با کابل خود نگهداری در پایانه مرزی مهران نصب شده است.

ناصری بیان داشت :طرح پاداش خانگی یکی از بزرگترین طرح های وزارت نیرو برای مدیریت و کاهش مصرف برق در کشور بوده که از ۲۳۰ هزار مشترک برق در استان، ۶۳ هزار مشترک ایلامی مشمول پاداش خانگی صرفه جویی برق شده اند.

وی خاطر نشان شد: میزان پاداش قبوض برق در مناطق مخلتلف استان ایلام متفاوت است، بالاترین پاداش ها در شهر دهلران ثبت شده، به طور مثال برای یک مشترک برق در دهلران یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پاداش در نظر گرفته شده بود و البته این رقم در ماه های آینده افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام با اشاره به برنامه شرکت توزیع برق استان ایلام برای اربعین، گفت: پروژه های خوبی در صنعت برق برای زیرساخت های اربعین در استان ایلام و مرز مهران اجرایی شده است.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۵۴۰ میلیارد ریال پروژه در حوزه برق در استان ایلام برای اربعین اجرایی شده که مهمترین آنها در حوزه روشنایی پارکینگ های اربعین و برکت، پارک بلوط ایلام، توسعه شبکه های برق شهرهای مسیر، تامین برق مواکب و آب سردکن ها انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام با اشاره به ظرفیت های نیروگاهی برای تولید برق در استان ایلام، گفت: هم اکنون نیروگاه سد سیمره با ظرفیت تولید ۴۸۰ مگاوات، نیروگاه صبا دهلران ۱۵۰ مگاوات، نیروگاه پتروشیمی و پالایشگاه با ۱۵۰ مگاوات وجود دارد.

ناصری عنوان کرد: در سراسر استان ایلام پروژه های فعال برق رسانی وجود دارد، اصلاح روشنایی معابر ۱۰۰ روستای استان از جمله این اقدامات است، بالغ بر صدها پروژه توسعه برق رسانی در شهرهای استان نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت برق ایلام تصریح کرد: بر اساس آمار ثبت شده حدود ۷۵ درصد مشترکین الگو مصرف را تا یک و نیم برابر و ۲۰ درصد نیز بین ۱/۵ تا ۲/۵ برابر الگو مصرف را رعایت کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: الگو مصرف در مناطق شمالی استان ۳۰۰ کیلو وات ساعت و در حوزه جنوبی نیز ۳ هزار کیلو وات ساعت است./م

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=3202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.