• امروز : یکشنبه - ۲۶ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 14 April - 2024
4

ایجاد امکانات و تجهیزات پزشکی ویژه بیماران کلیوی از نیاز های مهم استان است

  • کد خبر : 1492
  • 22 آبان 1401 - 15:43
ایجاد امکانات و تجهیزات پزشکی ویژه بیماران کلیوی از نیاز های مهم استان است

به گزارش هاوار زاگرس؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز یکشنبه در بازدید از بخش دیالیز بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) شهر ایلام اظهار داشت: برخی از بیماران کلیوی به علت نبود یا کمبود تجهیزات و امکانات پزشکی، برای مداوای خود مجبور هستند با پرداخت هزینه های گزاف به دیگر استان های کشور […]

به گزارش هاوار زاگرس؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز یکشنبه در بازدید از بخش دیالیز بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) شهر ایلام اظهار داشت: برخی از بیماران کلیوی به علت نبود یا کمبود تجهیزات و امکانات پزشکی، برای مداوای خود مجبور هستند با پرداخت هزینه های گزاف به دیگر استان های کشور سفر کنند.

وی ضمن تقدیر از انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان افزود: با توجه به تعداد زیاد بیماران، این انجمن به تنهایی قادر به پاسخگویی نیازهای درمانی آنها نیست و ورود خیرین حوزه سلامت به این بخش ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: بسیاری از بیماران کلیوی علاوه بر رنج بیماری جسمی، برای مداوا و تهیه داروی خود با مشکل مالی مواجه هستند و مشکل این گروه از افراد به خاطر بیماری و تنگدستی بیشتر است که باید انجمن و خیرین سلامت به این اقشار توجه مضاعفی داشته باشند.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین نیازهای استان ایلام، ایجاد امکانات و تجهیزات پزشکی ویژه بیماران کلیوی در برخی نقاط استان است که بیماران شهرستان ها در نزدیکترین مرکز درمانی به محل سکونت خود مراجعه و خدمات درمانی دریافت کنند.

وی از مسوولان انجمن حمایت از بیماران کلیوی خواست، از ظرفیت خیرین سلامت برای ایجاد مراکز درمانی در شهرستان های دیگر و حمایت مالی از بیماران نیازمند بهره گیری کنند، چرا که ورود خیرین به این حوزه برای انجمن و بیماران تاثیرگذار خواهد بود.

سرپرست انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان ایلام هم در این بازدید گفت: ۲۰۳ بیمار دیالیزی و ۱۵۶ بیمار پیوند کلیه در ایلام عضو انجمن حمایت از بیماران کلیوی هستند و این بیماران ماهیانه مبلغ ۲۰ میلیون تومان از طرف انجمن برای هزینه های درمان خود دریافت می کنند.

دکتر محمدرضا کیخاوندی افزود: سال گذشته مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به بیماران تحت حمایت انجمن در قالب مستمری ماهیانه، کمک هزینه پیوند کلیه، پرداخت ۳۰ درصد فاکتورهای درمانی بیمار مانند ویزیت، دارو و آزمایش پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: تمام هزینه های بیماران تحت پوشش این انجمن از محل درآمد درمانگاه خیریه حضرت زهرا(س) وابسته به انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی تامین می شود و تمام خدمات درمانگاه برای بیماران کلیوی رایگان است.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.