• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
6

ایلام رتبه نخست در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های روستا و عشایر کشور را کسب کرد

  • کد خبر : 3472
  • 19 مهر 1402 - 21:38
ایلام  رتبه نخست  در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های روستا و عشایر کشور را کسب کرد
سرپرست امور عشایر ایلام از کسب رتبه نخست این استان در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های روستا و عشایر کشور خبر داد.

به گزارش هاوار زاگرس؛ محمدجواد خانزادی روز چهارشنبه اظهار کرد: استان ایلام در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های روستا و عشایر در مصلای تهران موفق به کسب بیشترین امتیاز از شاخصه‌های این نمایشگاه شد.

وی افزود: شاخصه‌هایی چون زیبایی غرفه، میزان فروش محصول، تنوع در عرضه تولیدات، بسته بندی، شناسنامه محصول، البسه بومی – محلی، برندسازی و جذابیت محصولات از جمله معیارهای انتخاب برترین استان ها بود که به ایلام رسید.

خانزادی ادامه داد: در پایان این نمایشگاه به استان ایلام تندیس و لوح تقدیر رتبه نخست نمایشگاه اهدا شد.

وی یادآور شد: در این نمایشگاه که به مناسبت هفته ملی روستا و عشایر در محل مصلای تهران دایر بود، عشایر استان هفت میلیارد ریال فروش محصول داشتند.

ایلام رتبه نخست نمایشگاه ملی توانمندی‌های روستا و عشایر کشور را کسب کردوی اضافه کرد: استان ایلام با ۲ سیاه چادر و یک غرفه و عرضه ۱۲۰ محصول سنتی و بومی با برند “عشایر ایلام” در این نمایشگاه شرکت کرده بود.

سرپرست امور عشایر استان ایلام اشاره کرد: در این نمایشگاه محصولات بومی و سنتی خاص استان چون عسل، روغن حیوانی، حبوبات، لبنیات، دست بافته های سنتی، صنایع دستی، گیاهان دارویی، خوراکی شامل انواع نان، آش و شیرینی به بازدیدکنندگان عرضه شد.

به گفته وی همچنین کتاب فرصت های سرمایه گذاری عشایری در استان ایلام با حضور معاون وزیر و رییس سازمان امور عشایر کشور رونمایی شد تا سرمایه گذاران با ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش عشایر استان ایلام آشنا شوند.

پنجمین دوره نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های عشایر و روستا از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه در محل مصلی تهران با حضور ۳۱ استان کشور با عنوان ” روستاآباد” برگزار شد.

ایلام رتبه نخست نمایشگاه ملی توانمندی‌های روستا و عشایر کشور را کسب کردایلام به عنوان یکی از قطب های دامپروری دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام عشایری است.

استان ایلام دارای ۹ هزار خانوار عشایری با ۶۰ هزار نفر جمعیت بوده و یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در اختیار دارند.

۱۰ درصد از کل جمعیت استان را جامعه عشایری تشکیل داده است.مناطق گرمسیری ایلام در ماه های سرد سال میزبان ۲ هزار راس از دام عشایر استان های کرمانشاه، لرستان و همدان است.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=3472

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.