• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
استاندار ایلام ؛

برنامه ریزی و اختصاص اعتبارات برای بروزرسانی ایستگاه سینوپتیک مهران و دهلران

  • کد خبر : 1627
  • 29 آبان 1401 - 10:03
برنامه ریزی و اختصاص اعتبارات برای بروزرسانی ایستگاه سینوپتیک مهران و دهلران
استاندار ایلام هواشناسی را مبنای برنامه ریزی های حوزه کشاورزی عنوان کرد و بر لزوم بروزرسانی تجهیزات ایستگاه های هواشناسی استان تاکید کرد.

به گزارش هاوار زاگرس؛ حسن بهرام نیا در دیدار رییس سازمان هواشناسی کشور افزود: برای بروزرسانی ایستگاه های هواشناسی استان اعتبارات لازم را اختصاص خواهیم داد.

وی هواشناسی را مبنای برنامه ریزی حوزه کشاورزی عنوان کرد و گفت: ایستگاه های هواشناسی استان با اختصاص اعتبارات لازم بروزرسانی می شوند.

استاندار ایلام از برنامه ریزی و اختصاص اعتبارات برای بروزرسانی ایستگاه سینوپتیک مهران و دهلران خبر داد و گفت: برای توسعه ایستگاه های باران سنجی در استان برنامه داریم.

بهرام نیا با بیان اینکه هواشناسی مبنای برنامه های استان است و کارکرد هواشناسی ملی است، گفت: هواشناسی برای بهره وری در محصولات کشاورزی و استفاده بهینه از آب نقش موثری را ایفا می کند.

رییس سازمان هواشناسی کشور نیز در این دیدار افزود: برای توسعه شبکه ایستگاه های هواشناسی به ویژه ایستگاه هواشناسی استان ایلام اهتمام جدی داریم.

سحر تاجبخش افزود: در برنامه توسعه ایستگاه های هواشناسی کشور، ایلام نیز دیده شده و تجهیزات برای راه اندازی ایستگاه های هواشناسی در چوار و هلیلان آماده است.

وی اضافه کرد: متوسط فاصله ایستگاه در کشور ۱۰۰ کیلومتر است که این عدد باید به ۲۰ کیلومتر برای هر ایستگاه کاهش یابد.

رییس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه یک پژوهشگاه هواشناسی در کشور فعال است ، یادآور شد: یکی از پژوهشکده های این پژوهشگاه تحت عنوان پژوهشکده آب و کشاورزی در ایلام فعال است که این پژوهشکده محصولات زیادی را تولید می کند.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.