• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

بهداشت فردی در صدر اصول بهداشتی است

  • کد خبر : 2300
  • 09 بهمن 1402 - 13:40
بهداشت فردی در صدر اصول بهداشتی است
اگر دقت کرده باشید در کشورهایی که از نظر بهداشت وضعیت نابسامانی دارند مردم هم از سلامت کافی برخوردار نیستند. پس بهداشت فردی ارتباط مستقیمی با سلامت افراد یک جامعه دارد.

هاوار زاگرس ، نبی امیربیگی ::در کشورهایی که از نظر بهداشت وضعیت نابسامانی دارند مردم هم از سلامت کافی برخوردار نیستند. پس بهداشت فردی ارتباط مستقیمی با سلامت افراد یک جامعه دارد.

در جهان حاضر و با بروز انواع بیماری‌ها از یک سو و پیدا شدن بیماری های جدید از سوی دیگر که علم هنوز راهی برای درمان آنها پیدا نکرده است، ضرورت وجود بهداشت فردی و اجتماعی را بیش از پیش آشکار می سازد.

اگر دقت کرده باشید در کشورهایی که از نظر بهداشت وضعیت نابسامانی دارند مردم هم از سلامت کافی برخوردار نیستند. پس بهداشت فردی ارتباط مستقیمی با سلامت افراد یک جامعه دارد.

البته با پیشرفت علم پزشکی همواره روش‌ها و اقدامات جدیدی هم در این راستا کشف می‌شود که خوب است ما نیز اطلاعات بهداشتی خود را به روز کنیم.

رعایت بهداشت فردی و اجتماعی خصوصا در مدارس و جاهای شلوغ ضرورت بیشتری دارد، به عنوان مثال اگر دانش آموزی یا فردی در یک سیمنار یا مجالس دیگر سرما خورده باشد و بهداشت فردی را رعایت کند، ممکن است افراد بسیاری را درگیر سرما خوردگی خود کند و یا فردی که در خیابان یا پیاده رو آب دهان خود را به زمین پرتاب می کند، حالت تهوع آوری را برای کسانی که در اطرافش در حال عبورهستند، ایجاد می کند.

خوب است بدانیم رعایت بهداشت فردی می‌تواند به شکل موثری به افزایش طول عمرمان کمک کند. باید سعی کنیم هر آنچه را که به سلامت اعضای داخلی بدن، پوست و مو، دهان و دندان و تغذیه تاثیر می‌گذارد به خوبی شناسایی کنیم.

حتی اقداماتی که در جهت بهبود وضعیت خواب و یا سلامت روح و روانمان هم انجام می‌دهیم، هم در دسته‌ی بهداشت فردی قرار می‌گیرد، اگر تا به امروز خود را ملزم به رعایت بهداشت نمی‌کردیم، پس وقت آن رسیده است که تغییر رویه دهیم که قطعا سلامتی نعمتی بزرگ است که افراد تا وقتی آن را از دست ندهند قدرش را نخواهند دانست، در مجموع بهداشت فردی و اجتماعی به هم متصل هستند و از هم جدا نیستند و اگر هر کدامشان را رعایت نکنیم در درجه اول به خودمان ضربه می زنیم.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.