• امروز : یکشنبه - ۲۶ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 14 April - 2024
9
مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام؛

تشکیل پرونده الکترونیک سلامت تاثیر چشمگیری در تشخیص و درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی دارد

  • کد خبر : 812
  • 11 مهر 1400 - 15:40
تشکیل پرونده الکترونیک سلامت  تاثیر چشمگیری در تشخیص و درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی دارد
مدیردرمان تامین اجتماعی استان ایلام گفت: با حذف تدریجی دفترچه های تامین اجتماعی از مدار درمان و نسخه نویسی الکترونیک با استفاده از شماره ملی، خوشبختانه امکان ثبت و نگهداری سوابق پزشکی کلیه بیمه شدگان فراهم گردیده که این مهم با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت بیمه شدگان تاثیر چشمگیری در تشخیص و درمان به موقع بیماریها و مدیریت بهینه منابع نظام سلامت ایفا خواهد نمود.

به گزارش هاوار زاگرس ، دکتر علیرضا رمضانی در ادامه اظهار کرد :در همین راستا ضرورت دارد بیمه شدگان محترم با حفاظت از کارت ملی (همانند دفترچه های درمان) و عدم ارایه آن به افراد غیر، از استفاده درمانی من غیرحق جلوگیری نمایند.

وی با اشاره به اینکه کلیه خدمات تشخیصی و درمانی با شماره ملی ثبت و ذخیره می گردد ، افزود :ضرورت دارد ارایه کنندگان خدمات، پزشکان محترم به منظور جلوگیری از مخدوش شدن سوابق پزشکی و ممانعت از ایجاد سوابق غیرواقعی برای بیماران، در هنگام پذیرش و ارایه خدمت، هویت بیماران را با مشخصات مندرج در کارت ملی تطبیق دهند.

این مقام مسئول در درمان استان درج اطلاعات نادرست در پرونده سلامت بیماران نه تنها روند تشخیص و درمان بیماری را مختل و در شرایط اورژانسی مخاطره آمیز می نماید.

وی افزود: بلکه مراجع قانونی میتواند مبنای تصمیم گیری خلاف واقع نیز باشد از جمله در استخدام، از کار افتادگی و …در مواردی که سوِء استفاده از کارت ملی بیمه شده با اطلاع قبلی وی باشد بدیهی است برابر ماده ۷۹ قانون تامین اجتماعی هر گونه خسارت مالی ناشی از این اقدام متوجه بیمه شده بوده و بیمه شده ملزم به جبران زیان وارده به سازمان خواهد بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام گفت: اطلاعات مربوط به انجام ویزیت، خدمات و داروهای ارائه شده به بیمار از طریق پیامک به شماره تلفن همراه بیمار ارسال می گردد .

وی بیان داشت : به منظور پرهیز از سوء استفاده های احتمالی ضروری است بیمه شدگان با مراجعه به سایت نسبت به تکمیل اطلاعات فردی و ثبت تلفن همراه شخصی اقدام نمایند.

این مسئول افزود : این در حالی است که سامانه es.tamin.ir سازمان نیز خود را مکلف میداند با توسعه سیستم های کنترلی، الگوی تجویز و مصرف خدمات توسط ارایه کنندگان و بیماران را پایش و نظارت نماید.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.