• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

جمع آوری نخاله های ساختمانی و لایروبی مسیل های ایلام طی ۱۰ روز انجام شود

  • کد خبر : 3391
  • 08 مهر 1402 - 18:23
جمع آوری نخاله های ساختمانی و لایروبی مسیل های ایلام طی ۱۰ روز انجام شود
استاندار ایلام گفت: با توجه به پیش بینی بارش های فراتر از نرمال در پاییز، دستگاه های متولی باید در مدت ۱۰ روز نخاله های ساختمانی و پسماندهای مسیر مسیل های شهر ایلام را جمع آوری و حوضچه های مهار سیلاب ها را در قالب نهضت پاکسازی شهری لایروبی کنند.

به گزارش هاوار زاگرس؛ “حسن بهرام‌نیا” روز شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان، اظهار کرد: شهرداری، راهداری و حمل و نقل جاده ای، امور آب منطقه ای و منابع طبیعی و آبخیزداری بر حسب وظایف مشخص نسبت به جمع آوری پسماند و نخاله های ساختمانی، لایروبی مسیل ها و اجرای طرح های آبخیزداری در مدت زمان تعیین شده، اقدامات لازم را جام دهند.

وی افزود: همه ماشین آلات مربوط به راه سازی و راهداری از ادارات مختلف باید برای جمع آوری نخاله های ساختمانی بسیج شوند و ۵۰ درصد اداوات و ماشین آلات دستگاه های اجرایی استان به این موضوع مهم اختصاص یابد.بهرام نیا یادآور شد: باید بعد از جمع آوری نخاله ها و پسماندها، در ادامه از ریختن نخاله ساختمانی و پسماندها در حاشیه جاده ها و کمربندی های جلوگیری و بر نظافت این اماکن نظارت شود.

جمع آوری نخاله های ساختمانی و لایروبی مسیل های ایلام طی ۱۰ روز انجام شوداستاندار ایلام اضافه کرد: پاکسازی مسیل ها و رفع انسداد کانال های هدایت آب، با توجه به اخطارهای هواشناسی مبنی بر بارش های جوی پاییزه باید تسریع یابد چرا که هرگونه سهل انگاری و کم کاری دستگاه های مرتبط، در هنگام تشکیل سیلاب باعث بروز مخاطرات جدی می شود.

وی تصریح کرد: اولویت اصلی ادارات ذیربط باید بحث جلوگیری از بروز سیلاب، جمع آوری نخاله های ساختمانی و نظارت و جلوگیری از ریختن زباله و این نخاله ها، در جاده ها و مسیرهای حاشیه شهر به عنوان حقوق شهروندی باشد.

بهرام نیا تاکید کرد: وضعیت ایلام در آبان ماه به لحاظ شرایط جوی و هشدارهای هواشناسی بسیار متفاوت خواهد بود و فرمانداران همه شهرستان ها باید با بسیج ادارات مربوطه نسبت به پاکسازی مسیل ها و روان آب ها و جمع آوری نخاله های ساختمانی اقدام کنند و در سطح کلان استان نیز وظایف هر دستگاه تقسیم بندی شده است.

وی یادآور شد: همه ماشین آلات راهداری و شهرسازی باید مدت ۱۰ روز اجرای طرح نهضت لایروبی، در اختیار ستاد بحران باشد و در این راستا یک کارگروه با عضویت همه ادارات مرتبط تشکیل شد.

جمع آوری نخاله های ساختمانی و لایروبی مسیل های ایلام طی ۱۰ روز انجام شودبهرام نیا از شهرداری خواست یک مکان مشخص را برای ریختن نخاله های ساختمانی معرفی کند تا از پراکندگی ریختن نخاله و پسماند در سطح حاشیه شهر و جاده ها جلوگیری و مدیریت پسماند و نخاله های ساختمانی انجام شود.

استاندار ایلام در پایان به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام مأموریت داد با تشکیل کارگروه ویژه‌ نسبت به تقسیم وظایف بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها، اقدام و هر چه سریع‌تر عملیات لایروبی مسیل‌ها آغاز شود.

طبق پیش بینی هواشناسی، بارش های موثر پاییزه ایلام از اواخر مهر یا اوایل آبان ماه شروع می شود و بارش ها نرمال یا فراتر از حد نرمال خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=3391

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.