• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
امام جمعه ایلام؛

حمایت از مردم مظلوم فلسطین یک وظیفه دینی است

  • کد خبر : 3500
  • 28 مهر 1402 - 20:04
حمایت از مردم مظلوم فلسطین یک وظیفه دینی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه تبلیغات اغواگرانه نظام استکباری، نتوانست افکار جهانی را در سرپوش گذاشتن بر جنایت های خود همراه کند، گفت: وحدت امت ها و دولت های اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، دشمن را به زانو درخواهد آورد.

به گزارش هاوار زاگرس؛ حجت الاسلام «اله نور کریمی تبار» در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر، با اشاره به میلاد یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسن عسگری(ع)، اظهار کرد: امید است که رفتار، کردار و گفتار ما به عنوان شیعه آن حضرت موجب شادی و رضایت امام زمان(عج) شود.

وی با بیان اینکه شرایط امروز جهان اسلام، دردناک است، افزود: تلاشی که استکبار جهانی، کشورهای غربی و رژیم اشغالگر قدس برای نابود کردن مسلمانان مقاوم و مبارز فلسطینی دارند و جنایت هایی که انجام می دهند، واقعا دردناک است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه استان ایلام مزه تلخ بمباران های رژیم بعثی را در دوران دفاع مقدس چشیده است، گفت: این استان، از زمان انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم، دفاع از امنیت و سلامت و در طول این سالها، افزون بر سه هزار شهید گرانقدر تقدیم پیشگاه خداوند کرده است.

وی با بیان اینکه مردم مظلوم فلسطین و غزه در طول ۱۳ روز، افزون بر ۳ هزار و ۷۸۵ شهید و بیش از ۱۳ هزار مجروح داشته اند، گفت: جنایتکاران صهیونیستی، از بمب های فسفری که خود آنها استفاده از آن را برای جنگجویان مسلح خط مقدم ممنوع کرده اند، برای تخریب خانه هایی که زنان و کودکان در آن هستند، برای تخریب مساجد، مدارس و بیمارستان ها به کار می گیرند.

وحدت امت ها و دولت های اسلامی دشمن را به زانو درخواهد آوردحجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه این جنایتکاران، نگاهی به انسانیت و حقوق بشر ندارند، افزود: این شرایط برای جامعه اسلامی دردآور است، این رژیم بعثی و حامیان آن، در طول ۷۵ سال گذشته، انواع و اقسام جنایت ها را علیه مسلمانان مرتکب شده اند، در هر جایی که توانسته اند از جمله صبرا، شتیلا و دیریاسین، مردم مسلمان را کشتار کرده اند.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: بیمارستان “المعمدانی” را مورد حمله قرار می دهند در حالی که جای امن اعلام کرده بودند، تا مردم مظلوم به این بیمارستان پناه ببرند و بعد با بمب مورد هجوم قرار داده اند.

وی تصریح کرد: در برابر این جنایتکاران، زمانی که رویکرد مبارزین فلسطینی، اسلامی می شود و با امداد الهی عملیات غرورآفرین “طوفان الاقصی” را را انجام می دهند، معادلات ۷۵ ساله تجاوزات این رژیم را به هم می ریزد، برای اولین بار، یک عملیات تهاجمی تاثیرگذار، رعب و وحشت را در میان اشغالگران ایجاد کرد، چشم انداز آینده این عملیات ارزشمند، نابود کردن اشغالگرانی است که با زور سرنیزه آنجا را تصرف کردند.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: رییس جمهور آمریکا و برخی از سران کشورهای غربی برای اعلام حمایت در این رژیم حضور پیدا می کنند، در واقع برای نسل کشی از این رژیم منحوس حمایت می کنند که مایه رسوایی رییس جمهور آمریکا است که به جای حمایت از حقوق بشر، از انسان کشی و کودک کشی این رژیم غاصب حمایت می کنند و با افتخار می گوید که الان پشتیبان آنها هستیم.

امام جمعه ایلام گفت: مردم مسلمانی که در محاصره هستند، آب، برق و غذا بر آنها بسته شده است، لحظه به لحظه با مرگ دست و پنجه نرم می کنند، این رژیم غاصب، بمب های خود را بر سر این مردم مظلوم می ریزد و رییس جمهور آمریکا اعلام کند که تخریب این بیمارستان کار خودشان است و این نشان دهند بی شرمی آنهاست.

وحدت امت ها و دولت های اسلامی دشمن را به زانو درخواهد آوردوی با تاکید بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین به عنوان یک وظیفه دینی، تصریح کرد: امت اسلامی در برابر آنانی که رجز خوانی می کنند و چنین جنایت می آفریند، باید به وظیفه دینی خود عمل کند، وحدتی در جهان اسلام و در بین امت ها و دولت های اسلامی ایجاد شود که این وحدت می تواند دشمن را به زانو درآورد.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=3500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.