• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در منطقه کولگ مهران

  • کد خبر : 3534
  • 10 آبان 1402 - 22:21
دستگیری شکارچیان غیر مجاز در منطقه کولگ مهران
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از تعقیب و گریز ۱۱ ساعته محیط بانان و دستگیری چهار شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده کولگ در نوار مرزی مهران خبر داد.

به گزارش هاوار زاگرس ‌‌؛ علیرضا محمدی روز چهارشنبه اظهار کرد: دیروز محیط بانان منطقه حفاظت شده کولگ از ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت ۱۱ دیشب در تعقیب و گریز چهار شکارچی بودند تا موفق به دستگیری این متخلفان شدند.

وی افزود: این شکارچیان متخلف اقدام به شکار یک راس بز وحشی کرده بودند و ۷۵۰ میلیون ریال ضرر و زیان به طبیعت وارد کردند.

محمدی ادامه داد: شکارچیان متخلف پس از دستگیری ابتدا در بازداشتگاه پاسگاه هنگ مرزی واقع در منطقه حفاظت شده کولگ قرار گرفتند و سپس برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضا در مهران شدند.

وی از همکاری نزدیک و همیشگی مرزبانان در پاسگاه های هنگ مرزی واقع در کولگ با محیط بانان و همچنین دادستانی و دادگستری این شهرستان در برخورد با شکارچیان متخلف قدردانی کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام یادآور شد: این متخلفان به دستور مقام قضا محکوم به پرداخت جریمه شده اند و پرونده از نظر کیفری مفتوح است.

وی تاکید کرد: تمام وحوش حلقه های زنجیره اکوسیستم طبیعت را تشکیل می دهند که با از بین رفتن هر حیوان، ضربه های جبران ناپذیری به این زنجیره وارد می شود.

محمدی اضافه کرد: باتوجه به اینکه بیشتر حیات وحش در ماه های جفت گیری و آبستنی قرار دارند، هرگونه استرس و وحشت در بین آنها، در فرایند زادآوری این وحوش مخاطره آمیز است.

وی با بیان اینکه نظارت بر عرصه های طبیعی تشدید شده است، افزود: حفاظت از زیستگاه ها باتوجه به وسعت آنها، نیازمند مشارکت و عزم عمومی است و هر فردی باید یک محیطبان برای طبیعت باشد.

محمدی از عموم مردم به ویژه شکارچیان خواست از تعرض و تعدی به حیات وحش خودداری کنند و نسبت به حفظ این انفال همراه و همکار محیطبانان باشند.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=3534

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.